י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"הטרוריסט הבכיר בעולם"

חיסול סולימאני: איראן דורשת מהאו"ם לנקוט בצעדים נגד ארה"ב

איראן קוראת לאו"ם לנקוט בצעדים נגד ארה"ב בגין ההתנקשות בקאסם סולימאני, מפקד כוח קודס, בינואר של 2020. במכתב לעצרת הכללית של האו"ם, המחלקה המשפטית של לשכת הנשיאות של איראן קראה לגנות 

חיסול סולימאני: איראן דורשת מהאו"ם לנקוט בצעדים נגד ארה"ב
קאסם סולימאני צילום: רויטרס

איראן קראה לאו"ם לנקוט בצעדים רשמיים נגד ארה"ב בגין ההתנקשות בגנרל הבכיר שלה לפני שנתיים. איראן טוענת כי קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האסלאמית, ששהה בבירת עיראק בגדד "במשימה דיפלומטית" חוסל, על ידי טילים שנורו ממל"ט אמריקאי.

במכתב לעצרת הכללית של האו"ם, המחלקה המשפטית של לשכת הנשיאות של איראן קראה לגנות את ממשלת ארה"ב ולמנוע מהלכים דומים בעתיד. במכתב נכתב כי ממשלות ארה"ב הפגינו במשך שנים "חד צדדיות מופרזת" בפעולותיהן שהעניקה להן את הכוח להפר חוקים והסכמים בינלאומיים.

ההודעה מגיעה זמן קצר לפני יום השנה השני לחיסולו של סולימאני ב-3 בינואר. נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, שהורה על החיסול, אמר בזמנו כי סולימאני הוא "הטרוריסט הבכיר בעולם" ו"היה צריך לעצור אותו מזמן".

בסוף השבוע המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, הבטיח "נקמה קשה" על חיסולו של סולימאני, הוא אמר כי "מבצעי ההתנקשות בו יועברו ל"מזבלה של ההיסטוריה" לאחר שישלמו את חובותיהם הארציים".

איראן ארה"ב קאסם סולימאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד