י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הוקמה ב-1949

צה"ל פירק יחידה מודיעינית - התקשורת הערבית סיקרה בהרחבה. צפו

בצה"ל החליטו לפרק יחידה מודיעינית ותיקה שעסקה במשך עשרות שנים במעקב אחר התקשורת הערבית. בעיתונות הערבית לא התעלמו מכך וסיקרו זאת בהרחבה. צפו בכתבתו של רועי קייס, בוגר יחידת 'חצב' של 8200

צה"ל פירק יחידה מודיעינית - התקשורת הערבית סיקרה בהרחבה. צפו
חיילים באגף התקשוב וההגנה בסייבר. אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

בצה"ל החליטו לפרק את יחידת המודיעין הצבאית 'חצב' שהתמחתה במעקב אחר כלי התקשורת דוברי הערבית בעולם. הידיעה על פירוק היחידה המודיעינית לא נעלם מעיניהם הבוחנות של כלי התקשורת הערביים - שסיקרו זאת בהרחבה. רועי קייס כתב לענייני ערבים ב'כאן חדשות', ואחד מבוגרי היחידה, פרסם כתבה מרתקת אודותיה, בה סקר את פעילותה של היחידה המובחרת ‏במשך עשרות שנים, בהן עקבו חיילי יחידת "חצב" של 8200 אחרי כלי התקשורת בעולם הערבי.

עם ההחלטה לפרקה ולפזרה בין ענפים שונים בחיל המודיעין, היחידה הנוסטלגית נעלמה, והעולם הערבי כאמור, לא התעלם מכך. ‏הבוקר עיתון א-שרק אל-אווסט היוצא לאור בלונדון מדווח לקוראיו, על "פירוק יחידה מודיעינית בישראל שעוקבת אחר התקשורת הערבית".

דובר צה"ל הגיב על כך, ומסר כי "אין משמעות ההחלטה לנטוש את המעקב אחר התקשורת הערבית, אלא חלוקת משימות יחידה זו ליחידות נוספות הפועלות תחת יחידה 8200 באגף המודיעין הצבאי".

יחידת חצב הוקמה בשנת 1949, לצורך איסוף מידע מודיעיני מעצורים ואסירים ופענוח קודים מהעיתונות הערבית. אחת המשימות שלה הייתה להשיג עיתונים מהעולם הערבי ממדינות המערב, ואז, ב-1967, היא קנתה אותם מירדן.

עבודת היחידה כללה מעקב אחר עיתונים, רדיו וטלוויזיה בעולם הערבי, מעקב אחר התפתחויות פוליטיות ואיסוף מידע על דמויות חשובות בעולם הערבי. היחידה הרחיבה את היקף הפעילות באופן משמעותי עם הופעת הרשתות החברתיות. לאחר שהייתה יחידה עצמאית בצבא, היא צורפה ליחידה 8200 בשנת 1992.

בשנת 2016, עם התפתחות האינטרנט, שקלו בצה"ל לסגור יחידה זו. אבל היא חזרה להיות פעילה עם הרחבת תפקידן של הרשתות החברתיות. לאחרונה הגיעה ההחלטה לפרק יחידה זו, כאשר משימותיה חולקו בין יחידות שונות.

מודיעין צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד