י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אנחנו מבלבלים את הציבור"

הממשלה משנה גישה בטיפול בהתפרצות האומיקרון; הגבלות יוסרו

בפתח ישיבת הממשלה, ראש הממשלה נפתלי בנט גלגל את האחריות להתמודדות עם התפרצות האומיקרון לפתחם של האזרחים והתריע כי אנחנו עומדים בפני עשרות אלפי מאומתים ביום כבר בזמן הקרוב" | בממשלה נכנעו להתפרצות וכעת עוסקים בלהגן על האוכלוסיות שבסיכון

הממשלה משנה גישה בטיפול בהתפרצות האומיקרון; הגבלות יוסרו
בנט מגיע לישיבת הממשלה צילום: Yoav Dudkevitch/POOL

עם תחילת הגל החמישי והזינוק הצפוי בתחלואה, הממשלה משנה גישה בטיפול בזן האומיקרון, בקצב איטי היא תסיר את ההגבלות, תפסיק להתמקד במספר המאומתים ותשקיע את המאמצים למנוע את מספר החולים הקשים המאושפזים, כדי למנוע עומס יתר בבתי החולים.

בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה נפתלי בנט "אנחנו צפויים לראות הכפלה, ואז הכפלה של הכפלה בימים הקרובים. שיהיה ברור, ככה זה עובד. גם אם יש מי מאיתנו שמעדיף להדחיק - בקרוב מאוד הוא כבר לא יוכל". בנט התריע: "יהיו עשרות אלפי מאומתים ביום כבר בזמן הקרוב".

כאמור, בנט מגלגל את האחריות לטיפול בקורונה אל האזרחים במקום שהממשלה היא זו שתתן מענה. לדברי בנט, "במקביל לעומס הצפוי בבתי החולים, צריך לזכור, שגם מצב של עשרות אלפי מאומתים ביום, הוא קשה מאוד לניהול מבחינה לוגיסטית. אלה מספרים שהעולם לא הכיר, וגם אנחנו לא הכרנו".

בין השינויים שהממשלה צפויה לבצע בימים הקרובים יהיה הסרת חובת הבידוד למחוסנים השבים מחו"ל, שעד היום נדרשו לשלושה ימי בידוד לשבים ממדינה רגילה ושבוע בידוד לשבים ממדינה אדומה.

שינוי יהיה גם בחובת בדיקות הקורונה לנחשפים לחולי קורונה. כיום כל מי שנחשף לחולה מאומת לקורונה או לאומיקרון חייב בבדיקה שלילית כדי לשוב לשגרה, אלא שמתחמי בדיקות הקורונה עמוסות בעקבות מספר המאומתים.

במהלך ישיבת הממשלה דנו השרים בשינויים הנדרשים כדי להוריד את העומס על מתחמי הבדיקות, שר הבריאות ניצן הורביץ אמר: "יהיו אנשים שלא נבדוק אותם", כאשר עלו הצעות חלופיות כמו לבצע בדיקות ביתיות לאלה שנחשפים לחולה מאומת.

‏השר בר לב תקף את המדיניות של הממשלה: "אנחנו מבלבלים את הציבור. אני נדרש 4 פעמים ביום להצביע על צעדים חדשים. צריך לקבל החלטה ולא לשנות אותה לפחות שבועיים".

שרים נוספים העלו את הדרישות דרשו לפתוח את ההגבלות בכניסה לישראל, להסיר את המדינות האדומות ולאפשר כניסת תיירים לארץ. "הגיע הזמן לסיים עם הבידוד של הישראלים המחוסנים החוזרים מחו"ל. כבר אין לזה ערך רפואי", כך שר התיירות יואל רזבוזוב.

השר שסופג תלונות מגופי התיירות שנמצאים במשבר כלכלי קשה דרש בישיבה לאפשר גם כניסת תיירים מחוסנים ארצה. "אני מצפה שכמו שנפתור את הישראלים מבידוד, ולהערכתי זה צריך להיות כבר השבוע, נאפשר במקביל את חזרתם לישראל של הזרים המחוסנים", אמר רזבוזוב.

‏ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב לדרישה וביקש לגבש מתווה ממשרדי התיירות, הבריאות והפנים, לדברי בנט, "כנראה שזה יקרה השבוע ונגיע למספרי ההדבקה שבזמנו דובר שיביאו לשינוי הזה. ועוד הוסיף והנחה שמשרדי התיירות, הפנים והבריאות ייפגשו לגבש את המתווה".

נפתלי בנט אומיקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד