ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
יעילה לכל הווריאנטים

משרד הבריאות: תרופה נוספת נגד הקורונה צפויה להגיע בקרוב

משרד הבריאות העניק היום אישור וחתם על הסכם רכישה של 'מולנופיראוויר' - התרופה של חברת 'מרק' נגד נגיף הקורונה | התרופה החדשה מצטרפת ל-'פאקסלוביד' - התרופה של פייזר נגד הנגיף | מיועדת לחולי קורונה אשר התרופות השונות אינן מתאימות עבורם

משרד הבריאות: תרופה נוספת נגד הקורונה צפויה להגיע בקרוב
אילוסטרציה צילום: pixabay

בהמשך ישיר להגעת המשלוח הראשון של תרופת פייזר: משרד הבריאות מודיע היום (ראשון) כי חתם עם חברת התרופות 'מרק' על הסכם לרכישת התרופה שפיתחה נגד הקורונה. התרופה צפויה להגיע לישראל בימים הקרובים.

התרופה שמוכרת בשמה - 'מולנופיראוויר', אושרה בשבוע שעבר באישור חירום על ידי ארגון הבריאות האמריקני ה-FDA.

מנגנון הפעולה של התכשיר, המיועד ליצור טעויות בקוד הגנטי של הווירוס ובכך למנוע את המשך שכפולו, לא צפוי להיות מושפע מסוג הווריאנט של נגיף הקורונה, ומשום כך טיפול זה רלבנטי גם לנוכח התפשטות וריאנט האומיקרון.

מולנופיראוויר היא תרופה אנטי-ויראלית הניתנת בטבליות. התרופה מיועדת להינתן לחולי קורונה עם תסמינים קלים עד בינוניים בעלי גורם סיכון אחד לפחות להידרדרות לאשפוז או תמותה, כאשר חלופות טיפוליות אחרות הקיימות ומאושרות בישראל אינן מתאימות עבורם. 

התרופה ניתנת בכדורים ומיועדת לטיפול ביתי, והיא צריכה להינתן 3-5 ימים מתחילת התסמינים ולהילקח במשך חמישה ימים. מהמחקר עולה כי התרופה הפחיתה אשפוזים ותמותה בכ-30% מהנבדקים.

התרופה מיועדת למטופלים מגיל 18 ומעלה. ועל פי משרד הבריאות, לא נצפו תופעות לוואי מיוחדות במהלך המחקר סביב התרופה.

קורונה אומיקרון משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד