כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לפני שנתיים

הסינים ניסו להסתיר את הנגיף ועצרו אזרחים שצילמו ודיווחו

נגיף קורונה פרץ לחיינו לפני כשנתיים ומאז נראה כי הוא מתקשה לחלוף מן העולם. מוטציות, חיסונים, ורבבות מתים הם רק חלק מההתמודדות שנכפתה על כולם לצד שיבוש מטריד של חיי השגרה. והסיבה? זלזול של ממשלת סין וניסיון השתקה של מה שאולי יכל למנוע את ההתפרצות הגדולה

הסינים ניסו להסתיר את הנגיף ועצרו אזרחים שצילמו ודיווחו
אזרחים סינים צילום: unsplash

נגיף הקורונה שהגיע אלינו בהפתעה, ככל הנראה ברח ממעבדה בסין, דבר שהסינים ניסו להסתיר בכוח, על פי מחקרים רבים, כולל אמירות מפורשות של בכירים במערכות רפואה בעולם, הנגיף הגיע מסין, ובמקום לטפל בבעיה בהתחלה, הממשל הסיני עצר אנשים שדיווחו וצילמו את התוצאות.

כך למשל, אם בוחנים את כותרות העיתונים מאותו הזמן, ניתן לראות חוט מקשר בין הידיעות כשהמכנה המשותף לכולם הוא ניסיונה של סין להשתיק את המתחולל בארצה.

הלוס אנג'לס טיימס דיווח ב-3 לפברואר 2020, כי "הוא צילם גופות של קורבנות קורונה בסין, והמשטרה פרצה לביתו".

ה-BBC דיווח ב-6 לפברואר 2020, על "הסיני שניסה להזהיר אחרים מפני קורונה".

הגלובול טיימס דיווח ב-1 לינואר 2020, כי "שוק פירות הים נסגר לאחר התפרצות דלקת ריאות, 27 אנשים אושפזו בדצמבר עם דלקת ריאות לא מזוהה".

הסקיי ניוז דיווח ב-24 לפברואר 2020, כי "צוותי ימ"מ סיניים צולמו כשהם משליכים רשתות דיג מעל ראשיהם של אנשים כשהם מתרגלים כיצד להתמודד עם חולי קורונה שאינם משתפים פעולה".

ה-BBC דיווח ב-3 לינואר 2020, על "התפרצות דלקת ריאות בסין, נגיף מסתורין נחקר בווהאן". באותו יום דווח בסין, כי "משטרת ווהאן עצרה שמונה אנשים על פרסום או העברת מידע כוזב באינטרנט ללא אימות".

האקונומיק טיימס פרסם ב-4 לאפריל 2020, כי "95 שוטרים, ו-46 צוותים רפואיים מתו במאבק נגד נגיף הקורונה בסין".

מאז עברו שנתיים, מיליונים מתו בעולם, עסקים קרסו בכל העולם, הורים קברו ילדים, וילדים קברו הורים, ועד היום העולם מנסה להתאושש עם חיסונים רבים, אך נראה שהגרסאות לא נגמרות. נגיף הקורונה כאן איתנו וניאלץ לחיות איתו.

קורונה סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד