י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
השר יאמץ?

צפו: הפתרון של הח"כ החרדי לסכסוך הישראלי פלסטיני

ח"כ אורי מקלב פנה לשר כהנא במליאת הכנסת והציע לו "תגייר את שני מיליון הפלסטינים ותסיים את הסכסוך הישראלי פלסטיני". באשר לחוק גיור אמר: "כל רבני ישראל יוצאים כנגד מתווה זה, על סמך מה עומד שר הדתות ומביא מתווה גיור? מי שמו לכך?"

צפו: הפתרון של הח"כ החרדי לסכסוך הישראלי פלסטיני
מליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"הממשלה הזו זורה מוקשים בכרם ישראל', פתח ח"כ אורי מקלב נאום שנשא בפני מליאת הכנסת. "מביאים מתווה גירות שיפגע בקודשי ישראל, מתווה שאין לו ריבוי מאף אחד. ראינו את שאמר שר הדתות בעת שהציג את המתווה, כי ישנם חצי מיליוני אזרחים החיים איתנו יחד בארץ ו'חייבים לעשות עם זה משהו'. הפתרון שלו הוא הכנסתם לעם היהודי?!" זעק מקלב והבהיר, "אם תהפכו אותם לישראלים לא נגיד מילה, אך לגייר אותם ולהכניסם לכרם ישראל, לעם ששמר את חומותיו במשך אלפי שנים. אלו אנשים שלא רוצים להיות חלק מהעם, הם אלו שחגגו את יום אידם רק לפני כמה ימים, ורק הם רוצים לחיות איתנו יחד. שר הדתות רוצה לערוך רישום קל ולהכניס אותם ליהדות".

לדבריו, "אותו הדבר עושה כהנא בכשרות, הפקיע מידיהם הנאמנות של הרבנים את מערך הכשרות ועשה סטנדרטים אחרים, זו הונאת כשרות וזריית חול בעיני הציבור. אך אמש קרה דבר בישראל, אמש מועצות גדולי וחכמי התורה שליט"א, מועצת הרבנות הראשית, דקני הרבנים מהציונות הדתית לצד מאה רבנים מרכזיים חתמו על מכתב המתריע מפני הסכנה הגדולה מהגיור הזה. המהלך הזה של כהנא יביא לקרע משמעותי בעם ישראל שלא יהיה ניתן לאיחוי", התריע ח"כ אורי מקלב בפני מליאת הכנסת.

ח"כ אורי מקלב תהה, "על סמך מה עומד שר הדתות מול כל רבני ישראל, העולם וגדולי ישראל שליט"א ומביא מתווה כזה הפוגע בעם ישראל, מי שמו לכך?. משהו היה מעלה בדעתו כי שר בריאות היה מתקין תקנות בריאותיות בניגוד עמדת מנהלי בתי החולים והרופאים בארץ, אפילו ליברמן שהיה שר ביטחון לא היה מביא החלטות ביטחוניות בניגוד לעמדת הפיקוד הצבאי הבכיר, - איך ניתן לקבל רפורמות כאלו?".

חבר הכנסת אורי מקלב פנה לחברי הכנסת שאינם נמנים על הציבור הדתי ואמר להם: "לא צריך להיות יהודי דתי בכדי לחוש את הסכנה הקרובה, זהו דבר המערער את עתידנו', אך לצערנו כהנא שבוי בידיהם של ליברמן ומלינובסקי. מכתבי הרבנים אינם דבר של מה בכך, מכתבים אלו נכתבים באחריות רבה. המתווה הזה פוגע באבני היסוד של עם ישראל. אמר מקלב והוסיף, "ניתן לסיים את הסכסוך הישראלי פלסטיני, פשוט תכניסו אותם בשערי היהדות ותהיו עם אחד.. יש בארץ אלפי פיליפינים המטפלים בסבים וסבתות שלנו, כמה הוקרת תודה אנחנו צריכים להם והם היו רוצים להיות יחד איתנו יהודים אך להמשיך את דתם הנוצרית, מדוע שלא יאפשרו להם? אך לעם היהודי יש מסגרת עליה שמרו אלפי שנים ואסור לנו לפרוץ אותה".

הסכסוך הישראלי פלסטיני אורי מקלב מתן כהנא חוק הגיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד