כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בגלל תמיכה בתו ירוק

צרפת: פוליטיקאים קיבלו איומי מוות ממתנגדי חיסונים

מתנגדי החיסונים מהלכים אימים על מקבלי ההחלטות גם בצרפת שנחשבת למובילה בכמות המתחסנים באיחוד האירופי. חברי פרלמנט שדנים בימים אלה בהצגת 'התו הירוק' במקומות ציבוריים קיבלו איומי מוות ומבטיחים שלא להירתע

צרפת: פוליטיקאים קיבלו איומי מוות ממתנגדי חיסונים
אילוסטרציה צילום: unsplash

מספר חברי פרלמנט צרפתים סיפרו כי קיבלו איומי מוות בזמן שהם דנים בשימוש בתו ירוק, מהלך שיחייב בלתי מחוסנים להתחסן, אם הם רוצים להיכנס למקומות ציבוריים.

הממשלה מבקשת להעביר חוק שיחייב אזרחים להציג הוכחות לחיסון כדי לגשת למקומות ציבוריים ולתחבורה ולהחריג כמה מקומות. החקיקה צפויה להיות מאושרת בהצבעה השבוע, אך הכעיסה מאד את מתנגדי החיסונים. לצרפת יש את אחד משיעורי החיסונים לקורונה מהגבוהים ביותר באיחוד האירופי.

לפחות 91% מהאוכלוסייה הבוגרת חוסנה במלואה, כך על פי ממשלת צרפת. ביום ראשון פרסמה אגנס פירמין לה בודו ממפלגת המרכז-ימין, הודעת אימייל שקיבלה ובה איומים להרוג אותה בגלל תמיכתה בתו הירוק.

"הדמוקרטיה שלנו בסכנה", כתבה גב' פירמין לה בודו, שהיא גם רוקחת ומחסנת אנשים נגד קורונה. בראיון לרשת הטלוויזיה BFM TV אמרה שהיא דיווחה למשטרה על האיומים ולא תירתע מלתמוך בתו ירוק.

חברת פרלמנט נוספת שיתפה גם היא ציוץ דומה. שר הבריאות אוליבייה ורן גינה את איומי המוות של מתנגדי החיסונים, ואמר שהם אנוכיים. בשבוע שעבר אמר שר הפנים ז'רלד דרמנין שהמשטרה תחזק את ההגנות לנבחרי הציבור לקראת ההצבעה על אישורי החיסון.

ברברה בסו באלוט, חברת מפלגה נוספת, אמרה שחברי פרלמנט קיבלו הודעות המאיימות להרוג אותם בגלל "התקפה על החופש שלנו". היא כתבה כי "איומי המוות האלה אינם מקובלים". לאורך המגיפה, המבקרים האשימו את ממשלתו של נשיא צרפת עמנואל מקרון בהפרת חירויות על ידי הטלת חוקי קורונה, הפגנות נגד כללים אלה נערכו באופן קבוע.

צרפת תו ירוק פרלמנט צרפתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד