כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"דורשים צדק"

חבר הפרלמנט הצרפתי עלה לקברה של שרה חלימי הי"ד

חבר הפרלמנט הצרפתי, מאיר חביב, השוהה בישראל, הגיע להתפלל בקברה של הרופאה שרה חלימי הי"ד שנרצחה ב-2017 והמחבל עדיין לא בא על עונשו. חביב שהקים ועדת חקירה פרלמנטרית לחקירת הפרשה הבטיח מעל קברה להביא צדק; "אנחנו יודעים שהיו אין ספור ליקויים"

חבר הפרלמנט הצרפתי עלה לקברה של שרה חלימי הי"ד
בקברה של שרה חלימי הי"ד צילום: לשכת חבר הפרלמנט מאיר חביב

ערב הגשת מסקנות וועדת החקירה הפרלמנטרית בפרשת הירצחה שרה חלימי הי"ד בצרפת, הגיע חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב יחד עם בנו ואחיה של המנוחה לקברה בהר המנוחות בירושלים.

יהונתן חלימי, בנה של שרה חלימי, אמר פרקי תהילים על קבר אמו שנרצחה על ידי מחבל מוסלמי נבזה ב-2017, והודה לחבר הפרלמנט מאיר חביב על פעילותו למען משפט צדק וציין: "אימא שלי היתה אישה שלא סבלה חוסר צדק, היא לא יכלה לראות חוסר צדק, והיום אנחנו נלחמים כדי לעשות לה צדק".

יהונתן חלימי קרא לעם ישראל, "הצטרפו אלינו במאבק למען הצדק ולעשות אור בפרשה הזו כך שנוכל למצוא נחמה ושהיא תוכל לנוח בשלום". וויליאם אטל, אחיה של שרה חלימי אמר: "אני חש הרבה התרגשות כי אני נזכר בכל מה שקרה וכל מה שאחותי עברה וסבלה והתוצאה כאן התוצאה מולנו בקבר הזה, אני מאד עצוב. אני רוצה להודות למר חביב על המאבק שלו לצידנו. אנחנו לא נשכח זאת".

ועדת החקירה בפרשת שרה חלימי הוקמה לפני מספר חודשים על מנת לשפוך אור על הליקויים האפשריים שעלו במהלך הרצח, החקירה ובסופו של דבר אי העמדה לדין של הרוצח קבילי טרהורה בגין "חוסר שפיות". חבר הפרלמנט מאיר חביב שיזם את הוועדה יחד עם חברת הפרלמנט קונסטנס לה גריפ, עמד בראשותה, אך אינו בטוח כי יצביע על דו"ח המסקנות שיוצג על ידי נציג הוועדה ממפלגת השלטון.

יצוין כי בוועדות חקירה בצרפת, לא נשיא הוועדה מגיש את המסקנות – הוא יכול רק להצביע נגד או בעד מסקנות הוועדה, נציג ועדה אחר ומייצג את הצד הפוליטי השני, שאחראי על כתיבה והגשת הדו"ח המסכם, הוא זה שמגיש.

מאיר חביב בקברה של שרה חלימי הי"ד.

חבר הפרלמנט חביב אמר: "ערב הגשת דוח הסיכום של ועדת החקירה הפרלמנטרית בפרשה, היה לי חשוב לעלות בפעם הראשונה לקברה של שרה חלימי בירושלים יחד עם בנה יונתן, אחיה וויליאם אטל ונשותיהם. הוועדה שעמדתי בראשה נתקלה בקשיים ואתגרים רבים במהלך עבודתה. אחד הרגעים החשובים במסגרת עבודת הוועדה הזו היה הביקור הלילי בדירתה של שרה חלימי, שמטרתו הייתה להבין לעומק ובזירה עצמה את הסביבה והתנאים שהיו בעת הרצח".

עוד אמר, "בין היתר בדקנו את טענת המשטרה לפיה למרות נוכחות של עשרות שוטרים במקום, נטען כי "הם לא שמעו" את הצעקות של שרה חלימי שקדמו לרצח. ההגעה למקום אפשרה לנו להפריך את הטענה הזאת. לביקור זה, הזמנתי כמובן את כל חברי הוועדה אך להפתעתי, חברי פרלמנט מתוכם האחראית על כתיבת דו"ח הסיכום לא הגיעו. יש לי חששות לגבי תוכן הדו"ח שיוגש, אבל אני מחכה לקרוא אותו בעיון ואז נחליט האם להצביע עבורו או לא. היום אנחנו יודעים שהיו אין ספור ליקויים, הן ברמת המשפט, המשטרה ועוד, אחזור לזה בהרחבה ובחופשיות רבה יותר בימים הקרובים". כך מאיר חביב.

שרה חלימי שרה לוסי חלימי הר המנוחות הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד