כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אחרי הישיבה במועצה

הרבנים בציונות הדתית: רפורמת הגיור חייבת להיות עם הרבנות

פרסום ראשון: בכירי הרבנים במגזר הדתי-לאומי התכנסו אתמול - והחליטו להוציא מכתב שיבהיר כי רפורמת הגיור חייבת להיות מוסכמת על הרבנות | הרב דרוקמן עדכן בפרטי ישיבת מועצת הרבנות; הרבנים מנסים להעביר את פרטי המו"מ לרבנות הראשית | אחד הרבנים: "כל דבר שיעשה בניגוד לדעת הרבנות הראשית לא יתקבל"

הרבנים בציונות הדתית: רפורמת הגיור חייבת להיות עם הרבנות
האסיפה צילום: רפי פריימן

פחות משבועיים לפני המועד שבו כהנא אמור להגיש את הרפורמה בגיור כהצעת חוק ממשלתית, והדיונים בקרב רבני הציונות הדתית על המתווה נמשכים.

איגוד רבני 'תורת הארץ הטובה', שמאגד את בכירי הרבנים בציונות הדתית, נפגשו אתמול למפגש 'זום' מיוחד, במהלכו החליטו להוציא בהמשך היום מכתב שם יבהירו שכל ענייני הדת, בדגש על הגיור, חייבים להיעשות דרך הרבנות ובתיאום עימה.

המאמצים להגיע להסכמה ברפורמה בגיור בין הרבנים בציונות הדתית לשר כהנא נמשכים, אך כפי שנכתב, יהיו מוסכמים על דעת הרבנות. ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרבנים הסרוגים עושים מאמצים רבים להעביר את הדיונים על גיבוש המתווה לרבנות הראשית.

אחד הרבנים אומר: "אם כל דבר שיעשה על דעת הרבנות הראשית, הרבנים יתמכו בזה וגם רבני "תורת הארץ הטובה" יתמכו בזה כקבוצה. כל דבר שיעשה בניגוד לדעת הרבנות הראשית - אז הדברים (רפורמות, י.כ) לא יתקבלו".

המכתב יצא לאחר פגישה שהתקיימה אתמול ב'זום' בין הרבנים, ובמסגרתה הרב דרוקמן דיווח לרבנים על ישיבתו במועצת הרבנות הראשית. ייתכן והמכתב ייחתם רק על שם הארגון, כדעת הרוב בדיון, באם לא יספיקו לעבור בין הרבנים ולהחתימם.

כזכור, אתמול השתתף הרב דרוקמן בישיבת מועצת הרבנות כפי שפרסמנו, וחתם על מכתב יחד עם חברי המועצת והרבנים הראשיים נגד המתווה הנוכחי. לצד חתימתו, אוסיף הרב כי "מן ראוי להידבר עם הרבנים הראשיים".

 

גיור הרב חיים דרוקמן הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד