כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
השותפות עם רע"מ

איש הפלג הדרומי: "מלחמה עלולה להביא לפירוק הממשלה"

איש דת בכיר של תנועת רע"מ התראיין לעיתון יתד נאמן ושטח את משנתו בנוגע ליחסי ערבים-יהודים בישראל. "גם ‏הפרה של הסטטוס קוו במסגד אל-אקצה ופריצת מלחמה ‎עם ‏‏הפלשתינים, עלולים להביא לפירוק הממשלה"

איש הפלג הדרומי: "מלחמה עלולה להביא לפירוק הממשלה"
בנט, לפיד ועבאס צילום: דוברות רע"מ

האימאם והשייח' איאד עאמר, מבכירי "הפלג הדרומי" של רע"מ בכפר קאסם, אומר כי אין שום הבדל בין הזרם הישראלי לבין התנועה האסלאמית בעולם הערבי.

בראיון ל'יתד נאמן', אומר איאד עאמר, כי בניגוד לטענת כמה מהמזרחנים הישראלים, הטוענים כי לתנועה האסלאמית יש קשר עם תנועת האחים המוסלמים, "חד משמעית אני אומר לך שזה פרי דמיונם של הטוענים כך, ישנם הבדלים מהותיים בין התנועות האסלאמיות במספר רב של נושאים". עוד אמר, כי "אנו מאמינים שכל עוד מצבה של החברה הערבית משגשג ומשתפר, זה יהיה גם לטובת ישראל".

לגבי תגובות בחברה הערבית על השתלבות רע"מ בקואליציה, אומר השייח', "אנו מתמודדים עם תגובות קשות בחברה שלנו, אבל מאמינים בדרכנו, ומקווים שניסיון זה יצלח ונוכל להביא לה קבלות שיכיחו שאכן משתלם לה להיות מעורבת עמוק בפוליטיקה הישראלית". עוד אמר, "נפעל תמיד יחד עם כל הגורמים הישראלים, השותפים לנו בהשקפת עולמנו החברתית, הפוליטית והמדינית, אנו מוכנים להיות שותפים, אבל לא משת"פים (משתפי פעולה)".

בראיון הוא נשאל על ‏מאזן גנאים, ח"כ ברע"מ, שביקר וכיבד את מנהיג ‏הפלג הצפוני ראאד סלאח לאחר שחרורו ממאסר בגין הסתה קשה נגד יהודים, כפי שנהג לעשות גם יו"ר ‏סיעתו, מנסור עבאס, בעבר הרחוק; האם הדבר מקובל ‏עליכם, בכירי הפלג הדרומי?

עאמר הגיב כי ‏"כשמאזן כיהן כראש עיר וחבר ב'וועדת המעקב', נוצרו לו קשרים מאוד טובים עם מנהיגי הציבור' הערבי, ‏בהם שייח' ראאד, שאף הוא כיהן בעבר כראש עיריית ‏אום אל פחם. בכירי התנועה האסלאמית שומרים על ‏קשרים חברתיים עם כל הפלגים והמנהיגים, ומכירים ‏את שייח' ראאד טוב מאוד. לדעתי, כשהם מבקרים ‏אותו הם בוודאות יודעים שלמרות הסכסוכים והמחלוקות הם ישמרו על האינטרס העליון למען החברה ‏הערבית. עליהם להוות מודל לחיקוי, בלי לחשוף ‏עוינות כלפי אף אחד, במיוחד שמנהיגי הפלג הדרומי ‏מקבלים ביקורת קשה בגלל הימצאותם בממשלה ליד ‏בנט ואחרים מהימין הקיצוני".

‏השייח איאד עאמר נשאל מה הקו ‏האדום, שאם הוא ייחצה בהתנהלותה של הקואליציה הנוכחית ‏תצטרך מפלגת רע"מ להודיע על פרישתה ממנה?

‏"רע"מ, שהצטרפה לממשלה במטרה לשרת את החברה הערבית, ‏יודעת שעל כתפיה מוטלת אחריות כבדה. הציבור נתן בה אמון רב, ‏והיא לא תאכזב אותו. אין ספק שרע"מ פועלת בניגוד למפלגות ‏שמרכיבות את 'המשותפת'. היא פועלת לשוויון בין כל האוכלוסיות ‏בישראל מחד גיסא, ולשלום וביטחון בין העם הפלשתיני (שאנחנו ‏חלק ממנו) ובין ישראל מאידך גיסא, מתוך אמונה ששלום שכזה הוא ‏צעד הכרחי לשיפור המצב של כולם. החשש הוא, שכל הפרת ‏ההסכמים שמשרתים את האוכלוסייה הערבית, שעלולה לפגוע ‏בשגשוגה והתפתחותה, עשויה להשפיע על האיזון בממשלה. גם ‏הפרה של הסטטוס קוו במסגד אל-אקצה ופריצת מלחמה ‎עם ‏‏הפלשתינים, עלולים להביא לפירוק הממשלה. לכן על הממשלה ‏לפעול נגד כל גורם קיצוני, שעלול להשפיע על יציבות הממשלה ‏הנוכחית, כי האינטרס הוא הדדי למען ייצוב המדינה והאזור כולו".

.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד