ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הנחילה אמונה פשוטה

הצאצאית של ה'נודע ביהודה' הלכה לעולמה

בבורו פארק הלכה לעולמה בשיבה טובה מרת אסתר מלכה זליג ע"ה. נכדת הגאון המפורסם בעל ה'נודע ביהודה' זי"ע. במשך 97 שנות חייה היתה דביקה באמונה פשוטה בהשי"ת והנחילה דרך זו לצאצאיה הרבים

הצאצאית של ה'נודע ביהודה' הלכה לעולמה
אילוסטרציה צילום: pexels

ברוך דיין האמת: משכונת בורו פארק בברוקלין הגיעה הבשורה המרה על פטירתה בשיבה טובה של מרת אסתר מלכה זליג ע"ה, ניצולת שואה ותושבת ותיקה בשכונת בורו פארק, שהלכה לעולמה בגיל 97.

אסתר מלכה זליג ע"ה, ‏נולדה בשנת 1925 ברומניה. ‏היא הייתה בתו של הרב חיים ‏לנדאו זצ"ל, צאצא להגאון המפורסם רבי יחזקאל לנדא, בעל ה'נודע ביהודה' זיע"א.

היא גדלה בבית רווי בקדושה ובאמונה, ל‏הוריה שהצליחו לשרוד את המלחמה בניסים גדולים ‏וכשהגיעו לאמריקה, הם נסעו לגור אצל קרובי משפחה. עם זאת בהמשך הם עברו לברוקלין, כדי להתגורר בין יהודים שומרי תורה ומצוות.

היא ‏נישאה לר' ישראל אריה זליג, שהיה תלמיד ‏ישיבת האלמין, שלא עזב את הגמרא גם כשהיה מפעיל מכונות בעבודתו במפעל.

רעייתו העריכה את לימוד התורה שלו ‏ותמכה בו בעקשנות עם כל הקשיים של אותם ימים. היא הפעילה חנות בדים במשך מספר שנים, והייתה מחלקת בחינם לנזקקים.

‏נכדיה מספרים כי היתה לה 'אמונה פשוטה' ובתפילות ‏האינסופיות שלה היא התפללה על כל אחד מהם שיצליח ויגדל לתפארת עם ישראל. היא ‏הייתה מסיימת את כל ספר התהילים מדי יום, אומרת 'פרק שירה', ותמיד הביעה דברי אמונה והכרת תודה להשם על כל מה שנתן לה.

היא השאירה אחריה ‏דורות של משפחות תורניות, שמתאבלות מרה על האם והסבתא הדגולה, שהנחילה להם מהי אמונה תמידית בהשי"ת גם בזמנים קשים. 

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

הנודע ביהודה בורו פארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד