י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עלייה על רקע 'שומר החומות'

כמה רכשו רישיון לנשיאת כלי ירייה ב-2021

עלייה במתן רישיונות לנשיאת כלי ירייה פרטי במשך שנת 2021. אלפי בקשות הוגשו בשנה שחלפה בשבוע שעבר. העלייה נרשמה מאז מבצע 'שומר החומות' אז חשו ישראליים רבים בעיקר בערים המעורבות בחוסר מוגנות אישית על חייהם

כמה רכשו רישיון לנשיאת כלי ירייה ב-2021
ילד אוחז באקדח, אילוסטרציה צילום: pixabay

אגף רישוי ופיקוח כלי ירייה במשרד לביטחון הפנים מפרסם את מספר הבקשות שהוגשו למתן רישיון לנשיאת כלי ירייה פרטי במסגרת סיכום שנת 2021.

מתוך סיכום שנת 2021 עולה כי במהלך השנה נרשם גידול חד העומד על 19,375 בקשות שהוגשו למתן רישיון לנשיאת כלי ירייה פרטי, וזאת ביחס לממוצע שנתי של כ-9,600 בקשות חדשות בשנים האחרונות.

מבצע "שומר החומות" במאי 2021 היווה נקודת מפנה בכל הנוגע לגידול החד בהגשת בקשות חדשות לרישוי כלי ירייה פרטי. כך שהחל מחודש מאי מספר הבקשות עמד על 15,849 בקשות, עם מספר שיא בחודש יוני של 6092 בקשות.

חשוב להדגיש כי במהלך העשור האחרון, קיימת מגמה מתמשכת של צמצום כמות רישיונות לנשיאת כלי ירייה פרטי באוכלוסיית אזרחי מדינת ישראל. בשנת 2009 היו כ-185,000 רשיונות בידי הציבור, לעומת שנת 2021 - 148,617 רשיונות בידי הציבור. מגמת הצימצום נובעת בין היתר גם ממיקוד ודיוק של תבחינים מזכים לרישוי כלי ירייה פרטי.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב אמר בתגובה לנתונים: "בעוד שהירידה הרב שנתית והעיקבית במספר בעלי הרישיון לנשיאת נשק אישי היא מגמה חשובה, העלייה במספר מבקשי רישיון לנשיאת כלי נשק החל מחודש מאי השנה בעקבות מבצע שומר החומות נובעת מסדק בתחושת הביטחון של אזרחים. תפקידנו לאחות את הסדק הזה, לשפר את המענה של כוחות ביטחון הפנים לאירועים ולהציג זאת בצורה הטובה ביותר שניתן לאזרחים, כך שתחושת הביטחון האישית תמצא מזור גם ללא הצורך בנשיאת כלי נשק אישי".

אקדח רישיון נשק שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד