י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ריסס את גורלו

בעקבות גרפיטי בצפון קוריאה, אלפי כתבי יד נלקחו

שלטונות צפון קוריאה אספו דגימות כתב יד מאלפי אזרחים, במטרה לאתר את מי שריסס גרפיטי נגד הרודן. למרסס לא היה מה להפסיד, כי אם ייתפס הוא יוצא להורג באופן אכזרי

בעקבות גרפיטי בצפון קוריאה, אלפי כתבי יד נלקחו
ריסוס גרפיטי. אילוסטרציה צילום: pexels

בגרפיטי שהופיע השבוע בפיונגיאנג בירת צפון קוריאה, נכתב "קים ג'ונג און אתה מרעיב אותנו". הדבר גרם לשלטונות לאסוף דגימות כתב יד מאלפי אזרחים במטרה לאתר את מי שריסס את הגרפיטי.

גרפיטי שמתח ביקורת ישירה על מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און התגלה לאחרונה בפיונגיאנג. התגלית הגיעה כשהעיר אירחה את ישיבת המליאה הרביעית של הוועדה המרכזית של מפלגת הפועלים השלטת בקוריאה.

על פי הדיווח ב'דיילי NK', ביום רביעי שעבר התגלה גרפיטי בחלקה החיצוני של דירה במחוז פיונגצ'ון בפיונגיאנג ב-22 בדצמבר. בגרפיטי נכתב: "קים ג'ונג און *** האנשים מתים מרעב בגללך".

תושב מחוז פיונגצ'ון גילה את הגרפיטי בסביבות השעה 4:20 לפנות בוקר בזמן שסייר בשכונה, לא ברור מה הוא עשה שם בשעה הזאת, ודיווח על כך לרשויות. המשרד לביטחון המדינה סגר את זירת האירוע ומחק את הגרפיטי. המקור ששוחח עם ה'דיילי NK', אמר כי השלטונות מתייחסים לתקרית ברצינות שכן הגרפיטי הופיע בסביבות יום השנה ה-10 למותו של מנהיג צפון קוריאה המנוח קים ג'ונג איל (17 בדצמבר), יום הולדתה של אמו של קים ג'ונג איל, קים ג'ונג סוק (24.12), וישיבת מליאת המפלגה ביום 27.12.

הסניף של משרד לביטחון פנים ממחוז פיונגצ'ון ערך "בדיקת כתב יד" של עובדים במפעלים מקומיים ואפילו סטודנטים מאז ה-23 בדצמבר, וכן חוקר את מקום הימצאם באותו יום.

די ברור מה יעלה בגורלו של כותב הגרפיטי או הקרבן שיואשם במעשה - אחת דינו למות בייסורים.

ריסוס גרפיטי כתובת גרפיטי צפון קוריאה קים גונג און

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד