י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פיתח אלרגיה בעין

בן 9 כמעט התעוור לאחר שנדבק בנגיף הקורונה

ילד בריטי בן 9 כמעט והתעוור בעינו השמאלית לאחר שפיתח תופעת לוואי נדירה כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה. אמו תיארה: "העין שלו נראתה כאילו היא עומדת להתפוצץ, לא היה סיכוי שהוא יכול לפתוח אותו בלי למשוך את העור, זה היה נפוח מעבר לכל מה שאי פעם ראיתי"

בן 9 כמעט התעוור לאחר שנדבק בנגיף הקורונה
אילוסטרציה צילום: unsplash

זאק מורי, ילד בריטי בן תשע, כמעט התעוור ואושפז ממושכות בבית חולים, לאחר שפיתח אלרגיה בעינו שנבעה מתופעת לוואי נדירה שמדענים קשרו לקורונה. זאק איבד את הראייה בעינו השמאלית פחות משבוע לאחר שנבדק ונמצא חיובי לנגיף.

עינו של הילד מהעיר בריסטול באנגליה - נסגרה לחלוטין בעקבות 'צלוליטיס אורביטלית' זיהום חיידקי של ארובת העין. מאז הוא החלים לחלוטין, אך משפחתו הזהירה אחרים שאם הזיהום עמוק מדי הוא עלול לגרום לעיוורון. אמו אנג'לה, בת ה-37, תיארה ל'דיילי מייל': "העין שלו נראתה כאילו היא עומדת להתפוצץ, לא היה סיכוי שהוא יכול לפתוח אותו בלי למשוך את העור, זה היה נפוח מעבר לכל מה שאי פעם ראיתי".

בעיית העיניים של זאק התחילה לאחר שנמצא חיובי לנגיף יחד עם אמו וארבעת אחיו ב-16 בדצמבר. הילד סבל מתסמינים דמויי הצטננות ובילה את תקופת הבידוד העצמית שלו במשחקי מחשב בבית. אבל ב-22 בדצמבר הוא פיתח כאבים בעינו השמאלית.

אנג'לה, חברת מועצה מקומית, סיפרה ל'דיילי מייל': "חשבתי שזה סתם ולא משהו רציני, אבל זה הפך לנורא, לקחנו אותו לבית חולים והכניסו לו טיפות אנטיביוטיות". היא הוסיפה: "הם אמרו שאם זה היה נכנס יותר מדי לעין זה יכול לגרום לעיוורון, הרופאים אמרו שזו תגובה אלרגית לנגיף שפוגעת בילדים".

זאק שוחרר מבית החולים ביום לאחר שעבר בדיקת עיניים שאישרה שראייתו התאוששה לחלוטין. 'צלוליטיס אורביטלית' היא זיהום חיידקי של הרקמות הרכות והשומן שמחזיקות את העין בשקע שלה. המצב יכול להתפתח אצל כל אחד, אך נפוץ בעיקר בילדים צעירים.

התסמינים יכולים לכלול עין בולטת, כאב בעין או סביב העין, רגישות באף, נפיחות, אדמומיות, ראייה כפולה, אובדן ראייה, הפרשות, חום או כאבי ראש.

הזיהום בדרך כלל מגיב היטב לאנטיביוטיקה, אך לעיתים מצריך ניתוח. הניתוח כולל ניקוז נוזלים מארובת העין הנגועה כדי למנוע מהמצב להחמיר. אם לא מטפלים, צלוליטיס אורביטלית עלולה לגרום לעיוורון או למצבים מסכני חיים.

ילד עיוורון קורונה אלרגיה לילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד