ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
בגלל אנטישמיות

לאחר 30 שנה: הרב רובינשטיין התפטר מתפקידו ב-BBC

שדרן של תאגיד השידור הבריטי ה-BBC, רב יהודי מוכר, התפטר לאחר 30 שנות עבודה עם התאגיד בגלל אנטישמיות

לאחר 30 שנה: הרב רובינשטיין התפטר מתפקידו ב-BBC
הרב יהודה יונה רובינשטיין צילום: מתוך הפייסבוק שלו

הרב יהודה יונה רובינשטיין הוא אחד הדוברים המבוקשים בעולם היהודי. הוא דובר פופולרי בבריטניה, ארה"ב, קנדה, צרפת, בלגיה, ג'יברלטר, דרום אפריקה וישראל. הוא משדר קבוע בטלוויזיה וברדיו בבריטניה וכתב והגיש תוכניות עבור ה-BBC. בנוסף, הוא מחברם של עשרה ספרים בנושאים יהודיים וכלליים שונים, כמו גם סיוע לאנשים המתמודדים עם מחלות קשות.

הרב יהודה יונה רובינשטיין כתב בקביעות עבור מספר עיתונים יהודיים בארצות הברית ובבריטניה, The Jewish Press, ו-Jewish Tribune ואחרים. במקביל, הוא בעל טור קבוע בעיתון החרדי הגדול בעולם, 'המודיע' באנגלית.

הרב רובינשטיין במקום עבודתו ב-BBC.

הרב רובינשטיין, לקח חלק בתכניות של ה-BBC בנושאי דת, אך הוא פרסם בחשבון הפייסבוק שלו מכתב התפטרות לתאגיד, בו כתב למנהלו: "מכתב ההתפטרות שלי ל-BBC: גבי היקר, אני מקווה שאתה בסדר, לא אוכל לעשות את ההקלטות של BBC Radio 2 שדנו בהן בפברואר ומרץ 2020, זה רגע עצוב מאוד עבורי מכיוון שאני שדרן של ה-BBC כבר כשלושים שנה. הייתי קבוע בתוכניות רבות, ועוד אינספור תוכניות טלוויזיה של ה-BBC. הייתי שותף כותב ומגיש בתוכניות שה'טיימס' ציטט כבחירת השבוע שלהם וששודר פעמיים באותו שבוע ל-300 מיליון איש. הייתי קבוע בתוכניות הרבה מאוד זמן".

המשבר הנוכחי על רקע האנטישמיות בתאגיד וניסיונותיו להפוך את קורבנות המתקפה האנטישמית האחרונה (בחג החנוכה) על ילדים יהודים בלונדון, ולטעון שהקורבנות היו למעשה המבצעים, אינו נסלח, הערפול, ההכחשה שבאה לאחר מכן, היה לחלוטין פגיעה".

עוד כתב הרב, "מרכז שמעון ויזנטל בלוס אנג'לס כלל למעשה את ה-BBC באנטישמיות הגלובלית השנתית שלו, בטופ 10, זה לא משקף בשום אופן את חברת ההפקה שלך שהרקורד שלה בהקשר זה הוא למופת, זה גם לא חל על רבים מהאנשים שעבדתי איתם ב-BBC במשך שלושה עשורים".

"הם היו בין האנשים האדיבים והמוכשרים ביותר שאי פעם פגשתי או עבדתי איתם, כך גם לגביך ועמיתיך, אך אני פשוט לא רואה איך אני או למעשה כל יהודי שיש לו גאווה כלשהי, יכולים להיות קשורים יותר לתאגיד, אני מאחל לך רק הצלחה ענקית".

התפטרותו של הרב רובינשטיין הגיעה לאחר שבחג החנוכה האחרון מוסלמים תקפו יהודים בלונדון, וה-BBC "תהה" ללא שום ביסוס או הוכחה "אולי היהודים הם אלו שצעקו לעבר המוסלמים קריאות גנאי, וזה מה שגרם למהומה".

מיד לאחר הדיווח של ה-BBC, אישי ציבור יהודים בבריטניה תקפו את תאגיד השידור הבריטי, וטענו כי "התהייה" שלהם "היא שקר נבזי", תאגיד השידור "ניסה להתנצל", אך לא ממש עשה זאת. וכאמור, ביום שלישי הודיע הרב ברנשטיין כי הוא מתפטר מתפקידו ב-BBC.

הרב רובינשטיין במסירת שיעור לתלמידים.

ה-BBC זכה לביקורת נרחבת לאחר התקרית ברחוב אוקספורד בחנוכה האחרון, שבו נטען על ידי השדרן כי "ניתן לשמוע השמצות אנטי-מוסלמיות מתוך האוטובוס של בני נוער יהודים" דיווח מומצא ושקרי לחלוטין.

מנהיגי קהילה יהודית וקבוצות יהודיות קראו לתאגיד לחזור בו ולהתנצל על הדיווח, מועצת הצירים היהודים הזמינה חקירה עצמאית לסרטון, ולא מצאה עדות להכפשות אנטי-מוסלמיות. כך דווח העיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle.

ארגון קמפיין נגד אנטישמיות ערך גם מחאה מחוץ למטה ה-BBC במרכז לונדון כדי לדרוש מה-BBC 'תפסיק להאשים יהודים'.

אנטישמיות BBC הרב יהודה יונה רובינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד