י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הכל תלוי בביידן

גורמים פלסטינים מאיימים: "לא תהיה רפורמה במדיניות תשלום לאסירים"

גורמים פלסטינים בכירים, מצהירים כי יסרבו לעמוד בדרישות שהציבה ארה"ב וכי: "לא תהיה רפורמה במדיניות תשלום לאסירים, כאשר ביידן לא עומד בהבטחותיו"

גורמים פלסטינים מאיימים: "לא תהיה רפורמה במדיניות תשלום לאסירים"
אבו מאזן צילום: פלאש 90

הרשות הפלסטינית תסרב לעמוד בדרישות המרכזיות של ארה"ב לרפורמות, אלא אם כן וושינגטון תעמוד בהתחייבויותיה שלה לשקם באופן מלא את הקשרים עם רמאללה, כך אמרו בכירי הרשות לאתר "טיימס אוף ישראל".

בכירים ברשות אמרו כי "וושינגטון צריכה לעמוד בהתחייבויותיה שלה לשקם באופן מלא את הקשרים עם רמאללה, אם האמריקאים רוצים רפורמות אצל הפלסטינים". המחלוקת מתמקדת בביטול אפשרות לפתוח מחדש את הקונסוליה האמריקנית בירושלים. על פי הדיווח באתר Times of Israel, הרשות הפלסטינית מתוסכלת יותר ויותר מגישתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן "לתהליך השלום הרדום במזרח התיכון".

לדברי גורמים פלסטינים, במהלך החודש האחרון, רמאללה עשויה להגיב על ידי ביטול רפורמות אותן ביקש ממשל ביידן, כולל שינויים בתשלומים לאסירים ביטחוניים פלסטינים שביצעו פיגועים נגד ישראלים.

"צריך להבין שכאשר הם לא מקיימים את ההבטחות הללו, לא ניתן לצפות מאתנו להגיב בחיוב גם לדרישותיהם מרחיקות הלכת", אמר אחד הבכירים הפלסטינים, שביקש להישאר בעילום שם, "זה רחוב דו-סטרי", אמר הבכיר. ממשל ביידן גנז למעשה את התוכניות לפתוח מחדש את הקונסוליה, כך אמרו מקורות ל"טיימס אוף ישראל" בחודש שעבר.

בראש הרפורמות שרמאללה עשויה כעת להפסיק כתוצאה מכך, הן תוכניות לשינוי הקצבאות המשולמות לפלסטינים המרצים עונש בכלא הישראלי בגין עבירות ביטחוניות, או למשפחות הפלסטינים שנהרגו על ידי כוחות הביטחון לרבות בעת ביצוע פיגועי טרור.

ממשל ביידן גם לוחץ על הרשות הפלסטינית להסיר את דרישת החקירה שביקשה מבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, לפתיחת פשעי מלחמה לכאורה שבוצעו על ידי ישראל ב-2014 במבצע צוק איתן. לא ברור אם רמאללה בכלל תוכל לנקוט בצעד כזה מכיוון שחקירת בית הדין הבינלאומי כבר נפתחה, אך גורמים ברשות ציינו כי אינם מוכנים להיענות לדרישה.

ג'ייקוב מגיד מדווח ב-Times of Israel, רמאללה מבקשת מזה מספר חודשים פגישה אישית בין ביידן לנשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, גורמים רשמיים של ביידן אומרים שפגישה עם עבאס תתקיים בסופו של דבר, אך נמנעו מלספק לוח זמנים.

פלסטינים ג'ו ביידן אסירים ביטחוניים אסירים בכלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד