י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מנכ"ל 'חפציבה' לשעבר

איש העסקים החשוד בהסתרת הכנסות מנושיו - בועז יונה

מנכ"ל חברת 'חפציבה' לשעבר, בועז יונה - שחרדים רבים נפגעו מקריסת החברה שבבעלותו - הוא איש הנדל"ן שעוכב בתחילת השבוע לחקירה בחשד להסתרת הכנסות מנושיו | יונה נחקר ע"י היחידה הארצית לחקירות של הממונה על חדלות פירעון במשרד המשפטים וחוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433

איש העסקים החשוד בהסתרת הכנסות מנושיו - בועז יונה
בועז יונה בבבית המשפט, ארכיון צילום: קובי גדעון, פלאש 90

איש העסקים בועז יונה עוכב בתחילת השבוע לחקירה בחשד שהסתיר הכנסות מנושיו. כך הותר הבוקר (רביעי) לפרסום. יונה, בן 61, ששימש בעבר כבעלים ומנכ"ל של חברת 'חפציבה', הורשע בשנת 2008 בעבירות מרמה שונות בפרשת קריסת חברות בניה וריצה עונש מאסר ממושך.

נזכיר כי במסגרת קריסת חברת 'חפציבה' נפגעו חרדים רבים שרכשו דירות בפרויקטים של יונה בערים החרדיות. בשנת 2007, מחשש שהנכסים שרכשו יועברו לבנקים, פלשו מאות רוכשים חרדים באישון לילה לדירות שקנו בבית שמש, במודיעין עלית ובביתר עלית.

יונה, המצוי בהליכי פשיטת רגל, חשוד בעבירות של הונאת נושים, עבירות בתחום פשיטת הרגל וחדלות פירעון ועבירות הלבנת הון. החובות שנתבעו מיונה במסגרת הליכי פשיטת הרגל בהם הוא מצוי, גבוהים ביותר ומסתכמים בכ-1.8 מיליארד ש"ח.

החקירה מתנהלת כנגד יונה ומעורבים נוספים - בני משפחה ומקורבים. על פי החשד, הוא פעל לאורך תקופה ממושכת, בסיוע מקורביו, להסתיר הכנסותיו ונכסיו מהנושים במהלך פשיטת הרגל וזאת, בין היתר, באמצעות רישום חשבונות בנק וחברות בשליטתו על שם אחרים.

ביום שני, עם המעבר לשלב החקירה הגלויה, ביצעו חוקרי היחידה הארצית לחקירות של הממונה על חדלות פירעון וחוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433, חיפושים בביתו של החשוד ובבתיהם של מעורבים נוספים וכן במשרדי תאגיד הקשור לחשוד. במהלך החיפושים נתפסו מסמכים וחומרי מחשב רבים.

החשוד ומעורבים נוספים עוכבו וחקירתם צפויה להימשך. החקירה מלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

בועז יונה חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד