ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מינוי הדיין מ'צהר'

כהנא משיב לגפני: 'הפסקנו לעבוד אצלך, חפש ילדי כאפות אחרים'

אמש הודיע השר כהנא, כי הרב בניהו ברונר, החבר כדיין בארגון רבני 'צהר', ימונה לראש מערך הגיור במקומו של הרב ולר שהודח | המינוי עורר סערה, ח"כ משה גפני תקף: "הדחתו של ראש מערך הגיור ומינויו של ברונר מארגון צהר = העמדת צלם בהיכל" | הבוקר, משיב כהנא לדבריו

כהנא משיב לגפני: 'הפסקנו לעבוד אצלך, חפש ילדי כאפות אחרים'
השר מתן כהנא צילום: Gershon Elinson/Flash90

בעקבות המינוי של השר לשירותי דת מתן כהנא, המעורר סערה במגזר התורני, עימות בין השר מתן כהנא לחבר הכנסת משה גפני שתקף את המינוי של הרב בניהו ברונר לראש מערך הגיור.

כזכור, בעקבות המינוי של הדיין אליו התנגדו גדולי ישראל, הרב בניהו ברונר שמונה אמש לתפקיד ראש מערך הגיור. יש מי שפירש זאת כנקמה ברבנים הראשיים בעקבות התנגדותם החריפה למתווה הגיור.

חה"כ משה גפני תקף את את המינוי: "הדחתו של ראש מערך הגיור הרב משה ולר ומינויו של בניהו ברונר מארגון צהר = העמדת צלם בהיכל", האשים.

נקמת כהנא: הדיין מארגון רבני 'צהר' ימונה לראש מערך הגיור

לדברי גפני, "במשך כל השנים הייתה הסכמה בין הציונות הדתית והחרדים שלא למנות אותו על אף הלחצים של ארגון 'צהר', בכדי למנוע קרע בין החרדים והרבנות הראשית בהוראת גדולי התורה לבין הציונות הדתית. היעד של מתן כהנא הוא לפלג את העם ולהישאר רק עם עושי דברו".

"מה שטענו כל הזמן הוכיח עכשיו מתן כהנא והמציאות מוכחת לעיני כל. ההיסטוריה של עם ישראל תוקיע אותו על מעשיו השפלים". כך יו"ר יהדות התורה שהאשים את השר כהנא.

הבוקר (רביעי) משיב השר מתן כהנא במתקפה כנגד חבר הכנסת משה גפני, "בוקר טוב ח"כ גפני, חדשות לא כל כך טובות", כתב כהנא בטוויטר, "הפסקנו לעבוד אצלך. תחפש ילדי כאפות אחרים. ‏הרב בניהו ברונר הוא דיין ותלמיד חכם חשוב".

השר כהנא ציין בתגובה לטענותיו של גפני, כי, "את ההמלצות למינויו קיבלתי מגדולי רבני הציונות הדתית בהם הרב דרוקמן והרב מדן שליט"א. אתה האדם האחרון שהוא צריך ממנו מכתבי הסכמה".

מתן כהנא משה גפני צהר גיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד