י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"לא נזיק לשידוכים"

הפגיעות במגזר החרדי; רב המשטרה מגבש תוכנית מיוחדת

רב המשטרה רמי ברכיהו, הציג אמש בוועדה לביטחון פנים של הכנסת שהתכנסה לדיון מיוחד בנושא הפגיעות במגזר החרדי, צעדים לחיזוק אמון המגזר בנושאים הבוערים העומדים על סדר היום | "רקמתי קשרים עם מגוון מנהיגי קהילות, מתגבש עכשיו מכתב שרבנים חשובים חותמים עליו" | צפו

הפגיעות במגזר החרדי; רב המשטרה מגבש תוכנית מיוחדת
רמי ברכיהו בדיון צילום: דוברות הכנסת

הוועדה לביטחון פנים של הכנסת התכנסה אתמול לדיון מיוחד בנושא הפגיעות במגזר החרדי, במהלכו נחשפה תוכנית המשטרה שמטרתה להגדיל את האמון בין הרבנים לבין המשטרה ותהפוך את הטיפול בפגיעות במגזר החרדי ליעיל יותר ובכך תימנע תופעת ההשתקות הפושה גם במגזר החרדי.

רב המשטרה הרב רמי ברכיהו אמר בדיון הוועדה כי במהלך השנה הקרובה תגייס המשטרה לשורותיה 13 חוקרות חרדיות, שיחקרו תלונות של נפגעות מהחברה החרדית, זאת כאשר כבר ב-2014 גויסו למשטרה שוטרים ושוטרות חרדיים עם אוריינטציה לפעילות קהילתית, במטרה להנגיש את עבודת המשטרה לחברה החרדית.

על פי הדיווח של הרב ברכיהו בפני הוועדה, כיום משרתות במשטרה 12 חוקרות חרדיות ו-4 חוקרים חרדים. רוב השוטרות שגויסו אז עובדות כחוקרות, ושתיים מהן אף קודמו לתפקידי קצונה. כולן הוצבו בערים בהן קיימת אוכלוסייה חרדית, והן משמשות כיועצות לענייני חרדים של מפקדי התחנות.

רב המשטרה, נצ"מ הרב ברכיהו אמר: "אנו פועלים ב'שיטור מתווך'. הבסיס הוא יצירת אמון בין המשטרה לחברה החרדית על כל גווניה. רקמתי קשרים עם מגוון מנהיגי קהילות, מהפלג הירושלמי ועד הקיצונים במאה שערים. יחסי האמון הם כאלה שהיום הם מבקשים שרב המשטרה יבוא לפשר. כשהייתה שאלה בעניין ההילולה של הבאבא סאלי, הכנתי מתווה שיאפשר את קיום ההילולה בביטחה, והמתווה אושר על ידי פיקוד המשטרה והקלה על ציבור המתפללים".

לדברי רב המשטרה, "יצירת האמון הזו היא לא פחות ממהפכה. התפיסה היא שהמגע עם הציבור הוא קהילתי. בשיח שיצרתי מתגבש עכשיו מכתב שרבנים חשובים חותמים עליו, לפיו אם שומעים צעקות מבית השכנים יש להתקשר למשטרה, אפילו בשבת. זאת בעקבות שני מקרי רצח טרגיים בהם נערים רצחו את הוריהם לפני 3 חודשים בבית שמש. הרצח היה על רקע נפשי, אבל הסתבר שהשכנים שמעו צעקות, ולו היו מזעיקים משטרה, אפשר היה אולי למנוע".

רפ"ק גל ספן אמר בדיון: "לכל קהילה יש חוקים משלה ולא פשוט להגיע אליהם. בעזרת קשרים וחיבורים שהרב רמי יצר עם רבנים, בשנתיים האחרונות רבנים החלו לבקש מהמשטרה לסייע. היום אנחנו ערים יותר לרגישויות. מבינים כמה חשוב למשפחה ששום דבר לא יתפרסם כי זה מזיק לשידוך. עוסקים בדיני נפשות. רבים מהנפגעים הצעירים לא מכירים את גוף האדם וקשה להם אפילו להסביר איפה הפוגע פגע. הם לא מבינים את שפת החוקרים. לכן יש הדרכות לשוטרים שיבינו מה הקשיים".

רמי ברכיהו מגזר החרדי פרשות של פגיעות רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד