י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"פרלמנט פלסטיני?"

צפו: הח"כ נאם בערבית ועורר סערה

מהומה במשכן: יושב ראש ועדת הפנים חבר הכנסת ואליד טאה עלה לסכם את הדיון בחוק החשמל וערך פילבסטר כשעתיים - בשפה הערבית | הח"כים זעמו עד שיו"ר הכנסת הורה לו לחזור לנאום בשפה העברית | צפו

צפו: הח"כ נאם בערבית ועורר סערה
וליד טאהא נואם צילום: דוברות הכנסת

דיון סוער התנהל בשעות הבוקר המוקדמות במליאת הכנסת סביב חוק החשמל שמאושר בשעה זו, חבר הכנסת עשה פילבסטר בערבית ועורר את זעמם של חברי הכנסת מסיעות האופוזיציה.

סיכום הדיון החל בשעה 08:00 בבוקר, כאשר יושב ראש ועדת הפנים חבר הכנסת ואליד טאה עלה לסכם וערך פילבסטר כשעתיים עד שכל חברי הקואליציה הגיעו למשכן, אחרי שבקואליציה הזעיקו את חברת הכנסת שירלי פינטו, שנמצאת מספר שבועות אחרי שילדה את בתה.

במהלך נאומו עבר חבר הכנסת טאה לדבר בשפה הערבית במשך דקות ארוכות, הדבר עורר סערה במליאה, וחברי כנסת מהאופוזיציה ומהקואליציה טענו כי אינם מבינים את דבריו, כך שהדיון מתנהל בצד אחד שאינם יכולים להביע דעתם.

חבר הכנסת מיקי זוהר כתב "באתי הבוקר לעבודה שלי בכנסת, בית הנבחרים של מדינת ישראל. שומע את וואליד טאהא מסביר על חוק החשמל בערבית על הדוכן, וזה נראה כאילו נבחרתי לפרלמנט פלסטיני. לא יאומן".

טאה דחה את הטענות וקרא לחברי הכנסת שהגיע זמנם ללמוד ערבית, תוך כדי נאומו התבקש חבר הכנסת טאה על ידי יו"ר הכנסת מיקי לוי ויועמ"שית הכנסת שגית אפיק לעבור לשפה העברית.

ווליד טאהא ערבית חוק החשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד