י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
משמר החופים דיווח

הניסוי שביצעה צפון קוריאה מעורר דאגה אצל שכנותיה

צפון קוריאה שיגרה הלילה טיל ניסוי, יפן ודרום קוריאה שכנותיה לא הצליחו לזהות את סוג הטיל, טוקיו גינתה את השיגור של פיונגיאנג ואמרה כי תחזק עוד יותר את מערכות המעקב שלה

הניסוי שביצעה צפון קוריאה מעורר דאגה אצל שכנותיה
הניסוי בטיל הבליסטי לורה צילום: התעשייה האווירית

צפון קוריאה שיגרה טיל לא מזוהה לים, כך דיווחו צבא דרום קוריאה וממשלת יפן הלילה (בין שלישי לרביעי). מדובר בניסוי הצבאי הראשון של פיונגיאנג לשנת 2022. משמר החופים של יפן, שדיווח לראשונה על השיגור, אמר כי ייתכן שמדובר בטיל בליסטי.

טוקיו גינתה את השיגור של פיונגיאנג והבטיחה שתחזק עוד יותר את מערכות המעקב שלה. "צר לנו מאוד שמאז השנה שעברה צפון קוריאה ממשיכה לשגר טילים. הממשלה תחזק עוד יותר את המעקב", אמר ראש ממשלת יפן פומיו קישידה במסיבת עיתונאים ביום רביעי.

"יפן אוספת מידע על מה שקרה, כרגע אנו מנתחים את האירוע בפירוט כדי ליידע את האוכלוסייה", אמר הנשיא היפני והסביר כי "הממשלה פועלת לאיסוף מידע, לאשר את בטיחות הספינות, המטוסים והאזרחים ונשארת ערנית". כך דווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

גם צבא דרום קוריאה וגם השלטונות היפניים רואים ב"טיל הלא מזוהה" טיל בליסטי. השיגור התרחש מתוך צפון קוריאה לכיוון הים המזרחי הלילה, לפי צבא דרום קוריאה.

הטיל נפל לים ממזרח לחצי האי האסייתי, אמר הרמטכ"ל של דרום קוריאה בהצהרה, וסיפק גם פרטים נוספים על השיגור. השיגור הוא הראשון בשנה החדשה עבור צפון קוריאה, והיא מגיעה מספר ימים לאחר שהמנהיג קים ג'ונג און הבטיח להמשיך ולפתח את היכולות הצבאיות שלו כדי "להתמודד עם מצב בינלאומי לא יציב".

טיל בליסטי צפון קוריאה דרום קוריאה יפן ניסוי בליסטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד