כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"שמועות ברשת"

איראן: פיצוץ עז סמוך למפעל צנטריפוגות; "רק אימון"

דיווחים באיראן על פיצוץ עז שנשמע בעיר קראג' ליד טהרן, באזור בו ממוקם מפעל לצנטריפוגות מתקדמות. האיראנים טוענים כי מדובר בתרגיל

איראן: פיצוץ עז סמוך למפעל צנטריפוגות; "רק אימון"
אילוסטרציה צילום: Pixabay

היום (רביעי) שוב נשמע פיצוץ סמוך למתקן גרעיני בקראג' ליד טהרן. האיראנים טוענים כי מדובר היה חלק מתרגיל צבאי. לפני מספר חודשים ניזוק בתקיפה מסתורית בניין בקראג', המהווה חלק מתוכנית הגרעין של איראן.

לפי הדיווחים, רעש חזק שנשמע בפאתי העיירה קראג', ליד בירת איראן טהראן, הוא כתוצאה מרקטה שנורתה על ידי משמרות המהפכה האירניים במהלך אימון, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית של איראן IRNA.

"הרעש החזק שנשמע אחר הצהריים בפרברי קראג' נגרם כתוצאה מירי רקטה במהלך אימון מאחד מבסיסי משמרות המהפכה, מה שגרם לשמועות ברשת", אמר דובר משמרות המהפכה ל- IRNA.

בחודשים האחרונים חוותה איראן שפע של התקפות מסתוריות על מתקני הגרעין שלה ומתקנים מרכזיים אחרים, כאשר פקידי המשטר מטילים את האשמה על ישראל. אחת ההתקפות הייתה על מתקן המייצר חלקי צנטריפוגות. בעקבות אותה תקיפה, הפסיקה איראן לזמן מה את עבודתם של פקחים בינלאומיים שם, בטענה שאינה יכולה להחליף את המצלמות.

הפיצוץ האחרון מתרחש יום לאחר שאיראן ציינה שנתיים לחיסולו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, שהיה אחראי על הפצת פעילות הטרור האיראנית באזור.

איראן הגרעין האיראני קאסם סולימאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד