כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בפעם ה-11

המדינה מבקשת דחייה בפקיעת חוק הגיוס

מאז 2017, המדינה קיבלה עשר הזדמנויות לחוקק את חוק הגיוס, אך טרם הצליחה, כל פעם מסיבה אחרת, כעת בבקשה ה-11 לדחייה נוספת של לפקיעת החוק הקיים, המדינה מתחייבת לפתוח בהליך החקיקה תוך שבועיים | כל הפרטים

המדינה מבקשת דחייה בפקיעת חוק הגיוס
חיילים חרדים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הפעם ה-11: יממה קודם פקיעת חוק הגיוס, המדינה מבקשת מבג"צ דחייה נוספת במועד ביטול חוק הגיוס, בשל הנסיבות הפוליטיות, תוך התחייבות להתחיל את שלבי החקיקה בכנסת בתוך שבועיים שהם מבהירים כי ״לנגד עיני המדינה עומדת דחיפות קידומה של הסוגיה״.

היום (רביעי) הגיש משרד הביטחון באמצעות פרקליטות המדינה בקשה נוספת (11 במספר מאז 2017) בדרישה לדחות את מועד פקיעת חוק הגיוס בעוד שלושה חודשים עד לתאריך 6.4.2022.

במשרד הביטחון נימקו, "הדיון בהצעת החוק האמורה נדחה עד להשלמת דיוני הכנסת ביחס להעברת תקציב המדינה, ולאחר מכן עד להשלמת הליך אישורם של מספר דברי חקיקה דחופים, לרבות מספר הוראות שעה בחוקים שונים שעמדו לפקוע".
 
"נכון לשעת כתיבת שורות אלו, כפי הנמסר ממשרד הביטחון", מתחייבת המדינה לבג"צ כי "הצעת החוק צפויה לעלות לדיון במליאת הכנסת לאישור בקריאה ראשונה במהלך השבועיים הקרובים", והם מבקשים לתת לממשלה פרק זמן נוסף לפעול מול הכנסת לשם השלמת הליכי החקיקה בסוגיה המורכבת, הסבוכה והרגישה שבנדון.

עוד נכתב במסגרת הבקשה לבג"צ, "לנגד עיני המדינה עומדת דחיפות קידומה של הסוגיה. לפיכך, כאמור ברישא של בקשה זו, מתבקש בית המשפט הנכבד להורות על הארכה נוספת של תקופת השהיית הצו המוחלט, כך שבטלות פרק ג'1 לחוק שירות ביטחון, כנוסחו בעקבות תיקון 21, תיכנס לתוקפה ביום 6.4.22".

נזכיר כי הדחייה האחרונה ניתנה על ידי בג״צ במהלך שנת 2021, אז השופטים הבהירו כי לא יאפשרו דחייה נוספת וכעת מעניין יהיה לראות כיצד יפעלו השופטים ואיך תשפיע פסיקתם לכאן או לכאן.

חוק הגיוס ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד