ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מכירות במיליארדים

לא רק עליות מחירים: 'אסם' מקצצת את השכר לעובדים

אסם החליטה לקצץ עמלות ליותר מ-100 סוכני מכירות שמוכרים ב-4 מיליארד שקל בשנה, זאת במקביל לעליית המחירים של מוצריה. יו"ר ועד עובדי חטיבת הסחר: "ההנהלה רוצה לשנות את החישוב ולפגוע בשכרנו"

לא רק עליות מחירים: 'אסם' מקצצת את השכר לעובדים
שטרות כסף צילום: דוברות המשטרה

חברת 'אסם', שהודיעה על כוונתה להעלות מחירים עד ל-7%, ממשיכה לפעול יותר ברווחיות לעצמה, ומתכוונת להוריד את השכר לאנשי המכירות. כך דווח הבוקר (חמישי) ב'ווינט'.

על פי הדיווח, אסם מתכוונת לצמצם את שכר העובדים של חטיבת אנשי המכירות, חטיבה שמונה יותר מ-100 עובדים ואחראית על מכירות בסך של ארבעה מיליארד שקל.

בתגובה לקיצוץ, עובדי החטיבה החליטו אתמול לשבות שביתת אזהרה באישור ההסתדרות ולא יצאו לעבודה בשטח. יו"ר ועד עובדי חטיבת הסחר, שלומי אביב, הסביר כי "החברה רוצה לקצץ לנו כ-20% מרכיב העמלות בגין מכירות, לכן עצרנו את העבודה".

"במשך שנים שכרנו כולל רכיב לפיו ככל שאנשי המכירות מוכרים יותר הם משתכרים יותר. עכשיו ההנהלה רוצה לשנות את החישוב ולפגוע בשכרנו. מהידע שלי מתוך המערכת אני יכול להגיד שאנחנו כאסם מוכרים המון, והחברה רווחית. אין שום סיבה לבצע שינויים אצלנו".

אליעזר בלו, יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה בהסתדרות הכללית, היה אתמול במגעים עם הנהלת אסם, שלנוכח איום השביתה הסכימה להקפיא לחודש את תוכניות הקיצוצים ולהיכנס למו"מ עם הוועדים וההסתדרות.

"אסם רוצה לבצע שינוי ארגוני שיפגע בביטחון התעסוקתי ובכושר ההשתכרות של עובדי החטיבה. אנחנו לא מסכימים לכך. מדובר בעובדים בהסכם קיבוצי שעובדים לפי שכר בסיס ותמריצים ועמידה ביעדים, לכן לא נסכים לכך", אמר.

'אסם' מסרה בתגובה: "אסם נסטלה מנהלת יחסים מצוינים עם כלל נציגות העובדים. מדובר בדיון בנושא שינוי ארגוני נקודתי בקרב עובדי השוק הפרטי ובשום אופן לא עוסק בקיצוץ שכרם. החברה דנה עם נציגות העובדים ושני הצדדים הגיעו להבנות ולהסכמה כי ימשיכו לדון ללא כל פגיעה בשגרת העבודה".

אסם קיצוץ בשכר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד