י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אמירה מקוממת

סגן השר גולן על מתיישבי חומש: "תתי אדם"; בנט: "עלילת דם"

סגן שרת הכלכלה יאיר גולן (מרצ), כינה הבוקר בראיון לערוץ הכנסת, את מתנחלי חומש כ"תתי אדם" ועורר סערה | ראש הממשלה נפתלי בנט וחברי מפלגתו מיהרו לגנות: " דבריו מזעזעים, מכלילים וגובלים בעלילת דם" | יו"ר האופוזיציה נתניהו קורא לראש הממשלה - לפטרו | צפו

סגן השר גולן על מתיישבי חומש: "תתי אדם"; בנט: "עלילת דם"
יאיר גולן צילום: Miriam Alster/Flash90     

התנחלות חומש עלתה לכותרות בחודש האחרון בעקבות פיגוע הירי בו נהרג יהודה דימנטמן הי"ד, בעקבותיו החלו שוב הניסיונות בשבועות האחרונים לפנות את המתיישבים ואף את הישיבה המקומית.

היום (חמישי), מתבטא סגן שרת הכלכלה חבר הכנסת יאיר גולן נגד מתיישבי המקום, תוך שהוא מוסיף אמירה מקוממת וביטוי שהנאצים השתמשו בו,  לאוסף האמירות הבוטות שלו מאז החל את מסלולו הפוליטי עוד בימי כהונתו כסגן הרמטכ"ל.

בראיון לערוץ כנסת אמר גולן על מתיישבי חומש, "לא אמור להיות שם אף אחד. עכשיו הם זועקים את זעקתם, אוי ואבוי… בושה וחרפה", שהוא מוסיף, "הם פורעים בכפר בורקה מנתצים מציבות, עושים פוגרום".

"אנחנו בני העם היהודי שסבלנו מפוגרומים לאורך כל ההיסטוריה באים ועשים פוגרומים לאחרים", האשים סגן השר תוך שהוא מתעלם מהמצוקה שלהם, ומוסיף אמירה מקוממת, "אלה לא אנשים -אלה תתי אדם".

לסל האמירות ההזויות שלו הוסיף סגן השר גולן כי מתיישבי הישוב חומש הם "אנשים בזויים, קילקולו של העם היהודי. אסור לתת להם שום גיבוי, צריך להוריד אותם בכוח מהמקום הזה ולהחזיר את החוק והסדר למרחב, ההשתוללות הלאומנית הקיצונית הזאת תביא עלינו אסון".

ראש הממשלה נפתלי בנט מיהר לגנות את דברי סגן השר גולן: "דבריו של יאיר גולן על המתיישבים בחומש מזעזעים, מכלילים וגובלים בעלילת דם.
‏ההתיישבות ביהודה ושומרון היא החלוציות של ימינו", צייץ.

ראש הממשלה לשעבר נתניהו: "המתיישבים ביהודה ושומרון אינם ״תתי אדם״ כפי שכינה אותם היום סגן השר יאיר גולן, חבר ממשלת בנט. המתיישבים הם ציונים חלוצים שמיישבים את נחלת אבותינו. אחרי האמירה המבישה הזו, שלקוחה היישר מהטרמינולוגיה הנאצית נגד העם היהודי, בנט חייב לפטר את יאיר גולן עוד היום".

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי כתב בטוויטר: "ההסתה הנוראית כלפי אחינו המתיישבים מגיעה לשיא חדש, מי פילל שדווקא במדינת היהודים, חבר ממשלה יכנה יהודים 'תתי אדם' - אמירה קשה ומקוממת, המזכירה תקופות קשות בהיסטוריה. חברי הממשלה הלא לגיטימית הזאת, שוברים מידי יום שיאי שפל חדשים. בושה וחרפה".

שרת הפנים, איילת שקד אמרה: "דבריו של יאיר גולן מחפירים ומביישים את עברו. מתיישבי חומש הם חלוצים, מיישבי הארץ ואוהביה. הישיבה בחומש מפיצה תורה ואור, שמגרש מעט מן החושך הזה. יאיר גולן ימשיך לברבר עצמו לדעת והחלוצים הנפלאים האלה ימשיכו ליישב את הארץ".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': "אם חשבנו ששיא הבושה הוא שהשר לבטחון פנים קורא לחצי מיליון אזרחים שומרי חוק ״אלימים״ ומוציא את דיבתם רעה. היום יאיר גולן מכנה את מתיישבי חומש הגיבורים ״תתי אדם״. כינוי שניתן ליהודים על ידי הנאצים. לאנשי המחנה הלאומי בנט ושקד אומרים: "עופו לנו מהעיניים", ואת אנשי השמאל הקיצוני האוטו-אנטישמי הם מחבקים. מדינת ישראל בסכנה".

השר לשירותי דת מתן כהנא מסר: "תת-אדם (בגרמנית Untermensch), הוא ביטוי ידוע לשמצה בו השתמשו הנאצים כדי לתאר "אנשים נחותים" לפי האידאולוגיה הנאצית (ויקיפדיה). ‏יאיר, כאדם שמזהה תהליכים, אתה האחרון שצריך לדבר כך".

יו"ר עוצמה ח"כ בן גביר מסר בתגובה על דברי יאיר גולן: "השותף המטורלל של נפתלי בנט ואיילת שקד מכנה הבוקר את תלמידי ישיבת חומש "תתי אדם". האיש שזיהה תהליכים של שנות ה-30 משתמש בטרמינולוגיה של הנאצים כלפי יהודים. איזו חרפה. הבעיה המרכזית היא לא באומר - שמזמן הוציא את עצמו מהחברה הישראלית ועבר לצדד באויב - אלא במי שמינה אותו להיות סגן שר בממשלת ישראל".

חבר הכנסת ניר אורבך הגיב: "לא יאיר אלו לא תתי אדם. תגיע לשם ותראה מתיישבים שהם מלח הארץ עם מסירות בלתי רגילה לארץ ישראל. הגירוש של המתיישבים ב-2005 על ידי הליכוד היה מיותר, אכזרי וחסר תוחלת".

ח"כ משה ארבל: "יאיר גולן זה שזיהה תהליכים מכנה הבוקר אזרחים ישראלים יהודים המתיישבים בצפון השומרון תתי אדם. אבל ליועז הנדל שותפו לממשלה מפריע תנועות הידיים של דודי אמסלם. צביעות קווים לדמותה".

 

 

 

יאיר גולן חומש נפתלי בנט איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד