י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בנו של מנהיג נטורי קרתא

מגדולי הקנאים בירושלים: רבי אורי בלוי זצ"ל

אבל בקרב חוגי הקנאים בירושלים, עם הסתלקותו הבוקר בשיבה טובה של הרה"צ רבי אורי בלוי זצ"ל, בנו של מנהיג נטורי קרתא רבי עמרם בלוי זצ"ל, שהלך הבוקר לעולמו בגיל 95. מסכת חייו היו חטיבה אחת של קנאות לדבר ה'. הלוויתו בצהריים מבתי אונגרין להר המנוחות

מגדולי הקנאים בירושלים: רבי אורי בלוי זצ"ל
הרה"צ רבי אורי בלוי זצ"ל צילום: ארכיון בחדרי

ברוך דיין האמת: מירושלים מגיעה הבוקר הידיעה על פטירתו של הגאון הצדיק רבי אורי בלוי זצ"ל, מגדולי ירושלים של מעלה ומאנשי היישוב הישן שהסתלק לבית עולמו בשיבה טובה בשנות ה- 95 המאוחרות לחייו. 

רבי אורי זצ"ל נולד בירושלים לאביו מנהיג 'נטורי קרתא' רבי עמרם בלויא זצ"ל שהיה לוחם מלחמות ה'.

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו מרת מלכה יהודית ע"ה בתו של הרה"ח רבי הערש אייכלר זצ"ל שנפטרה לפני 21 שנים בחול המועד סוכות, ומאז עבר לגור אצל בנו ר' מאיר איש מירון.

ר' אורי נודע כאחד מגדולי הקנאים בירושלים שלא כאביו ר' עמרם שהיה שייך לנטורי קרתא ר' אורי השתייך גם לנטורי קרתא כממשיכו של אביו אך היה קרוב לחוגי העדה החרדית, בכל שבת היה צועד למחות על חילולי השבת בירושלים והיה נעצר פעמים רבות במלחמות על קדושת השבת וירושלים, היה מתפלל בבית הכנסת 'קהל יראים' - משכנות הרועים, במאה שערים, ונודע כאחד הצדיקים בירושלים.

ר' אורי המשיך את מסורת אביו בארגון 'מגודלים בנעוריהם' לכל ילדי ירושלים של בני היישוב הישן. כמידי חג הפסח לקראת מעמד ברכת האילנות, רבי אורי והילדים היו מגיעים עם מאות ילדי ירושלים להקביל את פני גאב"ד העדה החרדית, כמו כן בל"ג בעומר היה מארגן כינוסים לילדים.  

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות, חתנים וצאצאים רבים הממשיכים בדרכו המיוחדת. 

מסע הלוויה בשעה 13:00 בצהריים מביתו ברחוב בתי אונגרין 78 בירושלים דרך בית המדרש משכנות הרועים ברחוב מאה שערים להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

רבי עמרם בלויא בתי אונגרין ירושלים הרב אורי בלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד