י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
השתמשו ברישום של הבן

ראש ה'נטורי קרתא' שלא הנפיק תעודת זהות מעולם

דמותו של ראש ה'נטורי קרתא' רבי אורי בלוי זצ"ל תיזכר כשריד האחרון לבית משפחת הקנאות אותה המשיך מאביו רבי עמרם. עם פטירתו הבוקר התברר כי רבי אורי מעולם לא הנפיק תעודת זהות ישראלית בשל התנגדותו החריפה למדינה והציונות 

ראש ה'נטורי קרתא' שלא הנפיק תעודת זהות מעולם
רבי אורי בלוי זצ"ל צילום: הרב ברוך אוביץ ז"ל

הגאון הצדיק רבי אורי בלוי זצ"ל משכונת בתי אונגרין בירושלים, מי שכונה על ידי 'העדה החרדית' ראש 'נטורי קרתא' שנפטר היום בביתו בגיל 95 בלעה"ר, לא הנפיק מעולם תעודת זהות בגלל התנגדותו העזה והחריפה למדינת ישראל ולציונות. 

היום (חמישי) כשנפטר הרב בלוי לבית עולמו, היו צריכים לחתום על טפסי תעודת פטירה של מד"א ותעודת שחרור מהמשטרה, אך לא הייתה תעודת זהות בנמצא. ל'בחדרי חרדים' נודע כי לצורך הזיהוי השתמשו ברישום תעודת הזהות של ר' בנו מאיר בלוי ולבסוף נרשמה תעודת זהות פיקטיבית.

מעטים הם הקנאים בירושלים שלא מנפיקים ומחזיקים תעודות זהות, שכן כל הליך רפואי במדינה ללא תעודת זהות עולה סכומי עתק. בעבר צאצאיו ניסו לשכנעו לעשות תעודת זהות, אך ר' אורי עמד בסירובו עד יומו האחרון. 

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי כל אשפוז של ר' אורי בעבר הסתכם בסכומי עתק, ובשנים האחרונות נכדו העסקן הרפואי יצחק מרקוביץ יו"ר 'חסדי עמרם' סייע לו בכל ההליכים הרפואיים בביתו, מה שהקל על ההוצאות הגדולות למי שאין תעודת זהות.

 

  

הרב אורי בלוי נטורי קרתא תעודת זהות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד