כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בקואליציה חוששים מהתבטאויות כאלה

יאיר גולן מסרב לחזור בו: "התבטאות לא מוצלחת - אבל פורעים שפלים"

לאחר שעורר סערה לאורך היום והצליח לאחד נגדו את שני קצוות המערכת הפוליטית, גם הערב ח"כ יאיר גולן לא מתנצל על האמירה "תתי אדם" כלפי מתיישבי 'חומש' אלא מסכים שמדובר בהתבטאות לא מוצלחת

נדיר שמצליחים לאחד את המערכת הפוליטית מכל המפלגות נגד אמירה מקוממת. והיום עשה זאת סגן שרת הכלכלה, חבר הכנסת יאיר גולן מ'מרצ' שלעיתים נראה שכל מטרתו היא לקבל תשומת לב תקשורתי מעת לעת, סביב התבטאות מסעירה שלו הבוקר (חמישי) כי מתיישבי 'חומש' הם "תתי אדם".

הערב יאיר גולן מבהיר כי האמירה הייתה לא מוצלחת כי טעה בניסוח, אך לא חוזר בו מהאמירות המקוממות נגד המתנחלים, "התבטאות לא מוצלחת שנאמרה בסערת רגשות וצער עצום", אמר גולן בראיון שהעניק הערב, "הבעיה היא לא האמירות שלי אלא שיש חבורה שבאופן שיטתי ועקבי פוגעת בחפים מפשע ובחיילי צה"ל. אני מצר על האמירה שאולי זה ביטוי לא מוצלח וזה יכול לקרות בריאיון", אמר.

בכירים בקואליציה אמרו היום על ההתבטאות של גולן: "הפה הגדול שלו הוא איום על הממשלה", לדבריהם, "העימותים בין מפלגות הימין לשמאל בתוך הממשלה עוד עלולים להוביל את הממשלה למקומות לא טובים", כך לפי אותם גורמים בממשלה.

גולן הגיב לתגובות שזרמו היום מכל הסיעות בקואליציה, כולל ראש הממשלה נפתלי בנט וכולל חלק מחבריו בסיעת מרצ, אולי מלבד יו"ר מפלגתו ניצן הורוביץ; "אני מצר על כך שחבריי מימין ומשמאל לא יוצאים בגינוי חריף וחד משמעי נגד אירועים שאנחנו רואים בשנה האחרונה. האלימות הזאת מסכנת את נפתלי בנט כראש ממשלה הרבה יותר מאמירה כזאת או אחרת". גורם כאמור אמר כי ההתבטאות היית טעות, אך היה צריך לדבריו להשתמש במילים כמו "הם פורעים שפלים".

על כך שהתבטא בעבר על נפתלי בנט ואיילת שקד שהם 'פשיסטים' אמר הערב גולן: "אני לא מתעלם מעברו של אף אחד אבל אני מסתכל לעתיד ויודע מה החלופות. החלופה האחרת היא שלטון מושחת ושיתוף פעולה עם ימין קיצוני וחרדים".

כזכור בראיון שהעניק הבוקר ליעקב אילון בערוץ 'כנסת' התבטא גולן בחריפות נגד מתיישבי חומש שבשומרון ואמר: "המקום פונה כחוק, לא אמור להיות שם אף אחד. אותם אנשים שבאים להתיישב שם פורעים בכפר בורכא, מנפצים מצבות, עושים פוגרום". הוא הוסיף ואמר כי "אלו לא אנשים, הם תתי אדם, הם אנשים בזויים. אסור לתת להם שום גיבוי, צריך להוריד אותם בכוח מהמקום הזה ולהחזיר את החוק והסדר למרחב".

יאיר גולן חומש מתנחלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד