י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לא רק בישראל

סוכנות המזון של האו"ם: מחירי המזון בעולם זינקו ב-28%

מחירי המזון בעולם זינקו ב-28% בשנת 2021 לרמה הגבוהה ביותר מזה עשור והתקוות לחזרה לתנאי שוק יציבים יותר השנה, קלושים, כך מסרה אתמול סוכנות המזון של האו"ם

סוכנות המזון של האו"ם: מחירי המזון בעולם זינקו ב-28%
אילוסטרציה צילום: unsplash

מדד מחירי המזון של ארגון המזון והחקלאות שעוקב אחר מחירי הסחורות והמזון הנסחרות ביותר בעולם, עמד בממוצע על 125.7 נקודות ב-2021, המדד הגבוה ביותר מאז 2011 אז הגיע ל-131.9.

בסוכנות המזון מזהירים כי העלויות הגבוהות מסכנות את האוכלוסיות העניות יותר במדינות שנשענות על ייבוא. בנוסף, מחירי המזון הגבוהים תרמו לעלייה באינפלציה בעולם כולו וכל זאת בזמן שכלכלות עדיין נאבקות להתאושש ממשבר הקורונה. כך למשל בחודש נובמבר מדד המחירים לצרכן בארה"ב השלים עלייה שנתית של 8.6% ובבריטניה הגיע ל-1.5% בשנה. בחודש דצמבר ירדו המחירים אבל בחישוב שנתי, כל הקטגוריות במדד הראו עליות חדות ומדד מחירי הנפט הגיע לשיא.

בארגון המזון של האו"ם מצביעים על מחירי הדגנים והחיטה בפרט שגדלו עקב יבול מצומצם במדינות הייצוא הגדולות, כולל קנדה, רוסיה וארצות הברית. העלייה במחירי הדשנים, יחד עם העליה במחירי האנרגיה, העלתה את העלות שמשלמים החקלאים ברחבי העולם כדי להפיק את הגידולים שלהם ובמצב הנוכחי, לא ברור מה יהיה בשנה הבאה.

"למרות שהמחירים הגבוהים צפויים להוביל לייצור מוגבר, המגיפה העולמית המתמשכת ותנאי אקלים לא ודאיים מותירים מעט מקום לאופטימיות לגבי חזרה לתנאי שוק יציבים יותר אפילו ב-2022" מסר עבדולרזה עבאסיאן, כלכלן בכיר ממחשבי מדד ה-FAO עבאסיאן, הסביר כי המדד החודשי אמנם ירד מעט בחודש דצמבר, אך טיפס בארבעת החודשים הקודמים ברציפות, מה שמשקף מחסור ביבול לצד ביקוש גבוה במהלך השנה האחרונה.

או"ם התייקרות יוקר המחיה מחירי המזון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד