י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לא היסס בעבר להוציא להורג

הנשיא שמאיים לעצור את הלא מחוסנים שיוצאים לרחובות

נשיא הפיליפינים הודיע לאזרחיו שבחרו שלא להתחסן כי מי שיפר את הסגר שמוטל בימים אלה על מחוזות וערים במדינה - ייעצר. מדובר בסגר של 'לא מחוסנים' מתוך הפעלת לחץ על האזרחים להתחסן למרות שזו אינה חובה

הנשיא שמאיים לעצור את הלא מחוסנים שיוצאים לרחובות
אזרחים סינים צילום: unsplash

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה, הידוע כאחד שלא עושה חשבון לאזרחיו, אישר לעצור את האזרחים הלא מחוסנים, שיעזבו את בתיהם במהלך התקופה הנוכחית של ההגבלות שהוטלו כדי לבלום את התפשטות וריאנט האומיקרון.

לאחר שמספר המקרים גדל פי שלושה ביומיים האחרונים, תושבים לא מחוסנים מצווים להישאר בבית. אותו כלל חל במספר מחוזות וערים שונות, הרשויות צופים כי המקרים ימשיכו לעלות בימים הקרובים ויגיעו לשיא בסוף החודש.

"מכיוון שזה מצב חירום לאומי, העמדה שלי היא שאנחנו יכולים לעצור אנשים שלא חוסנו" אמר דוטרטה בהודעה לאזרחיו והתריע, "עכשיו אני נותן פקודה לחפש אנשים שאינם מחוסנים ברחוב, אם הם יסרבו להישאר בבתיהם, הם ייעצרו".

חיסון נגד נגיף הקורונה אינו חובה במדינה המונה יותר מ-100 מיליון תושבים, שבה פחות ממחצית האוכלוסייה חוסנה. בפיליפינים, נגיף הקורונה הדביק עד כה 2.9 מיליון אנשים, מתוכם כמעט 52,000 מתו.

נשיא הפיליפינים הוא חם מזג שהוציא להורג סוחרי סמים ללא משפט, ואיים לחסל כל סוחר סמים שייתפס, מהלך שזכה לגינוי חריף מארגוני זכויות אדם.

סגר חיסון לקורונה רודריגו דוטרטה פיליפינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד