י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
קווי לילה

יוקר המחיה בטהרן מאלץ את העובדים לישון באוטובוסים

יוקר המחיה המזנק בטהרן, מאלץ את חסרי הבית העובדים, להעביר את הלילה באוטובוסים | המעונות אותם מציעה העירייה, אינם נותנים מענה לעשרות האלפים הנזקקים לכך, ואישי ציבור קוראים לפתוח את המסגדים בלילות

יוקר המחיה בטהרן מאלץ את העובדים לישון באוטובוסים
אזרח איראני בעבודתו צילום: Pixabay

תיעודים של "אוטובוס הלילה" שפורסמו על ידי סוכנות הידיעות האיראנית לסטודנטים (ISNA), הגביר את השיח ברשתות החברתיות לגבי סוגיית המצב הכלכלי, ועל כך שאנשים ישנים באוטובוסים של טהראן.

רובם אינם מכורים לסמים, נכתב בדיווחים באיראן, והם אנשים שעובדים אך אינם יכולים להרשות לעצמם את בתי ההארחה הזולים ביותר ללינה.

על פי הדיווח, ישנם אוטובוסים בהם אנשים ישנים בלילות, האוטובוסים מציעים הזדמנות לשינה בטוחה של כמה שעות, מהמקומות האחרים שמציעה העירייה בטהרן. האוטובוסים נקיים יותר, חלק מהם אף אמרו שהם תמיד ישנים באוטובוסים.

פעילים חברתיים הציעו למסגדים לפתוח את דלתותיהם לשינה בלילות החורף הקרים, אך אנשי דת השולטים בממשל ובמוסדות הדת התנגדו לרעיון בטענה שיש להשתמש במסגדים אך ורק למטרות דתיות. "מסגדים הם לא מעונות", צייץ בטוויטר עבדאללה גנג'י, העורך הראשי של העיתון ג'וואן, המזוהה עם משמרות המהפכה.

ערוץ הטלוויזיה Iran international מדווח, כי בטהרן לבדה יש ​​כ-2,000 מסגדים. לפי עיריית טהראן, בטהרן היו כ-130,000 חסרי בית בשנה שעברה, בעוד שהמעונות שהעירייה מציעה יכלו להכיל רק כ-3,000.

מהדי צ'מראן, ממועצת עיריית טהראן, תקף את השינה באוטובוסים, ואמר שהוא ביקש מראש העיר, לעצור אנשים שישנים באוטובוסים ולמצוא להם מקום לינה אחר. הוא אמר כי "התקשורת הזרה שמנהלת את הסיפור שכחה איך אוכלי אשפה חיים בלונדון או במקומות אחרים".

חסרי כל כלכלת איראן יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד