י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אתם מגיעים להתלונן?"

הדיפלומטים מחו בפני משרד החוץ - וחטפו צעקות

דיפלומטים ושגרירים של כמה מדינות באירופה, הגישו מחאה רשמית משותפת על "אלימות מתנחלים" נגד פלסטינים. במשרד החוץ תקפו: "אחרי כל מה שהממשלה החדשה בישראל עשתה למען הפלסטינים אתם מגיעים להתלונן?"

הדיפלומטים מחו בפני משרד החוץ - וחטפו צעקות
מתחם משרד החוץ צילום: View Point

 16 דיפלומטים ושגרירים של מדינות באירופה הגיעו לפני כשבועיים למשרד החוץ בירושלים לפגישה שגרתית, שהתפוצצה. כך דווח ב"וואלה".

על פי הדיווח, נציגי המדינות הגיעו לפגישה בעיקר כדי למחות בעניין "אלימות המתנחלים" נגד פלסטינים בגדה המערבית, ולקראת הפגישה ביקשו נציגי המדינות השונות להוסיף עוד סוגייה למחאה הדיפלומטית.

הם מנו בפני ראש אגף אירופה במשרד החוץ, עליזה בן נון שורה ארוכה של נושאים כמו הבנייה בשטח הרגיש E1 ליד מעלה אדומים, הבנייה בשכונת גבעת המטוס במזרח ירושלים והמצב בשטח C בגדה המערבית, שהם לא שבעי רצון מהם.

בן נון האזינה לתלונות והגיבה בחריפות רבה ואמרה שטענות האירופיות מעליבות: "אחרי כל מה שהממשלה החדשה בישראל עשתה למען הפלסטינים אתם מגיעים להתלונן?".

דובר משרד החוץ, ליאור חייט, מסר בתגובה: "השיח עם האירופים על שלל נושאים שעל סדר היום כולל קידום של שיתופי פעולה בנושאים רבים ומגוונים לצד חילוקי דעות. במקביל להתחממות ביחסים מוצגות לעיתים עמדות וטענות אירופיות באופן שאיננו ממקובל עלינו ושנכון להגיב עליהן באופן ברור ונוקב, גם אם תגובתנו איננה נעימה לאוזן האירופית".

משרד החוץ אלימות מתנחלים אירופה דיפלומטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד