י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"לא תהא כהנת כפונדקית"

גדולי ישראל במכתב: לא לבטל את הלימודים וח"ו שלא להדביק

בעקבות האומיקרון שמתפשט: גדולי הדור הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין במכתב חיזוק: "כאשר שוב מתרגש עלינו הנגיף המפריע, ועוד צרות רבות ורעות יותר מהרגיל הי"ר, צריכים להתחזק כי התורה מגנא ומצלא יותר מכל ההשתדלויות, וחלילה לבטל את הלימודים, וח"ו שלא להדביק"

גדולי ישראל במכתב: לא לבטל את הלימודים וח"ו שלא להדביק
שר התורה וראש הישיבה צילום: אלי קובין

תחת הכותרת "חובתנו לעת כזו" כותבים גדולי ישראל מכתב חיזוק בעקבות התפשטות הקורונה וזן האומיקרון בימים האחרונים וקוראים שלא לבטל את הלימודים ולהתחזק בלימוד התורה. 

במכתב כותבים גדולי ישראל: "כאשר שוב מתרגש עלינו הנגיף המפריע, זאת ועוד צרות רבות ורעות יותר מהרגיל הי"ר, ודאי צריכים הכל להתחזק בתפילה ובשקידת התורה, ולא להכנע לעצת היצר שרוצה להפריע ללומדי התורה, אלא כל או"א יתחזק בסדרי הלימוד".

גדולי ישראל מתייחסים לכך שכל העולם פתוח וח"ו לבטל את סדרי הישיבות, "ובפרט בעת כזאת שעולם כמנהגו נוהג באין מפריע, לא תהא כהנת כפונדקית לפגוע ח"ו רק במוסדי העולם, ועל כל הלומדים ובכללם בני ובנות ישראל הלומדים תורה ויראת השם, לזכור כי התורה היא מגנא ומצלא יותר מכל ההשתדלויות וחלילה לבטל הלימודים".

את מכתבם מסיימים הגר"ח והגר"יג בקריאה שלא להדביק אחרים: "אמנם צריך להשתדל בכל דרכי הטבע שלא להדביק אחרים ח"ו, וגם להתחסן כל אחד לפי מצבו, ונעתיר בתפילה ותחנונים כי בזכות התורה יסר השי"ת מעלינו את הנגע הזה ויושיענו מכל הצרות".

מכתב גדולי ישראל

הרב חיים קנייבסקי הרב גרשון אדלשטיין אומיקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד