י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תחזית קודרת

מנהל בית החולים מתריע: התמונות שצפויות לנו יהיו קשות מאוד

ברקע התחלואה הגואה, התראיין הפרופ' עופר מרין מנהל ביה"ח שערי צדק והתריע: "לדעתי, החודש הזה, ינואר יהיה אחד החודשים הקשים ביותר של מערכת הבריאות" | לדבריו, הסיבה נובעת משלושה מרכיבים: עלייה תלולה בתחלואה, מספר גדול של חולים ועלייה עצומה בתחלואת הצוות המטפל

פרופ' עופר מרין
פרופ' עופר מרין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל הזינוק החד במספר המאומתים והצפי כי העלייה התלולה תמשיך ביתר שאת במהלך החודש הקרוב - התראיין מנהל בית החולים שערי צדק, פרופ' עופר מרין וסיפר את חששותיו מנזקי התחלואה הקשה.

"לדעתי החודש הזה, ינואר, יהיה אחד החודשים הקשים ביותר של מערכת הבריאות בכל שנותיה" סיפר פרופ' מרין, "אז אני מודאג".

בריאיון שהעניק ל'ידיעות אחרונות' שיתף מנהל ביה"ח את הרגע הקשה ביותר שחווה מבחינתו מאז פרוץ המגפה, "הרגע הקשה ביותר שהיה מבחינתי, היה בגל השלישי, כשמדינת ישראל הגיעה קרוב לסף היכולת שלה לתת טיפול בסטנדרט אוף קר" אמר מרין והסביר: "החשש הגדול הוא ממצב שבו חייו של אדם שבקיבולת טובה היו ניצלים, פתאום לא יינצלו".

"אני חושב שלא נגיע לזה הפעם. ככל שאנחנו מבינים ולומדים מהעולם, אצל רוב החולים המחלה מהווריאנט קלה יותר, ולכן באופן יחסי כמות החולים הקשים מאוד תהיה יותר קטנה. התמותה מאומיקרון בעולם עומדת כרגע על פחות מאחוז אחד. יכול להיות שעוד שבוע שבועיים נראה נתונים אחרים".

"החודש הזה יהיה קשה במיוחד" הוסיף ופירט: "יהיה בו שילוב של שלושה דברים: להבדיל מהגלים הקודמים שעלו לאט והחזיקו הרבה זמן בגלל הבידודים וגם בגלל שהווירוס היה מידבק פחות, עכשיו אנחנו צפויים לראות עלייה מאוד מהירה בתחלואה".

לדבריו: "המערכת תצטרך להתמודד עם מספרים מאוד גדולים של חולים. הציר השני של הקושי נובע מכך שלה בדיל ממה שחווינו בשנתיים האחרונות, השנה יש תחלואת חורף גם בילדים וגם במבוגרים. חדרי המיון בישראל כבר נראים רע ובשבוע הבא הם ייראו רע בצורה מביישת. התמונות שצפויות לנו מחדרי המיון יהיו קשות מאוד, שנתבייש בהן. גם הפרוזדורים יהיו מלאים לחלוטין. אני כבר לא מדבר על מיטות".

מרין המשיך ופירט בראיון ל'ידיעות אחרונות': "הדבר השלישי הוא שברור לחלוטין שתהיה עלייה עצומה בתחלואת הצוות המטפל. מספר אנשי הצוות הנעדרים מהעבודה בגלל קורונה מכפיל את עצמו כל יומיים כרגע. התחלנו ב200 ושלשום כבר היינו בלמעלה מ-1,000 אנשי צוות חסרים. אלה מספרים עצומים. רואים את זה בכל בתי החולים. אני מניח שבעוד שבועיים המצב אצלנו יהיה דומה למה שראינו בניו יורק ובאנגליה, כשאחד מכל חמישה עד עשרה אנשים יהיה חולה".

לסיכום התריע מנהל בית החולים: "משלוש הסיבות האלו נגיע למצב שבו מערכת הבריאות תתקשה מאוד להמשיך לתת את הטיפול הכי בטוח ומיטבי לחולים".

קורונה בית חולים שערי צדק עופר מרין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד