י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
כמה אחוזים מגדירים אותו 'איש שמאל'

מה חושב הציבור על ההתפרצות של נפתלי בנט כלפי האופוזיציה

שבוע סוער עבר על מליאת הכנסת. בשיאו תועד מחזה שכמותו לא ראו אזרחי ישראל מעודם. ראש ממשלה שלא שולט בעצביו, קם רותח ממקומו ומתפרץ לעבר האופוזיציה בצעקות רמות שכמעט גלשו לאלימות. סקר דעת קהל שנערך בעקבות המחזה, מעיד כי רוב הציבור מודאג מההתנהגות

מה חושב הציבור על ההתפרצות של נפתלי בנט כלפי האופוזיציה
מליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על רקע העברת חוק החשמל ביום רביעי האחרון במליאת הכנסת וההתפרצות של נפתלי בנט שבאה בעקבות כך כלפי האופוזיציה שהקניטה אותו ואת חבריו ב'ימינה' במילים קשות, בדק מכון הסקרים 'דיירקט פולס', מהי דעת הקהל בנושא. משתתפי הסקר נשאלו; איך הייתם מגדירים את עמדותיו הפוליטיים של נפתלי בנט? ובכן 30% סבורים ימין-מרכז, 22% - ימין, 17% סבורים שנפתלי בנט הוא איש שמאל, 15% מהמשיבים הגדירו אותו מרכז-שמאל ו-11% כאיש מרכז.

שאלה מרתקת נוספת שנבחנה מול משתתפי הסקר, מה דעתם על ההתפרצות של נפתלי בנט השבוע כלפי האופוזיציה? 63% מהמשיבים סבורים שבנט פשוט איבד עשתונות, 31% סבורים שההתפרצות הייתה לגיטימית. 6% השיבו כי אין להם עמדה בנושא.

בנוסף בחנו בסקר שפורסם ב'ערוץ 14', מי מבין שני האישים הבאים, מתאים יותר לדעתכם לתפקיד ראש הממשלה. יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו קיבל את מירב קולות המשיבים עם 48%, רה"מ נפתלי בנט עם 37%. מבין המשיבים 16% סבורים שאף אחד מהם ואחוז אחד טרם החליט.

בנט רותח מזעם בשיא ההתפרצות. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

בשאלה דומה אל מול יאיר לפיד התוצאות כמעט זהות. בנימין נתניהו עם 48%, יאיר לפיד עם 37%. מבין המשיבים 12% סבורים שאף אחד מהם לא מתאים ו-3% לא החליטו.

בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה, כשבנט ראש בראש מול גנץ, יו"ר כחול לבן בני גנץ לוקח בפער משמעותי עם 34%, נפתלי בנט מתחתיו עם 22%, כש-40% מהמשיבים השיבו כי אף אחד מהם אינו מתאים לתפקיד ו-4% טרם החליטו.

על רקע התפרצות הגל החמישי של הקורונה ושבירת השיאים במספר המאומתים היומי, המשיבים נשאלו "איך תגדירו את הטיפול של הממשלה מול התפרצות האומיקרון וגל החמישי?".

בנט יוצא מהמליאה להירגע. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

36% סבורים כי התנהלות הממשלה "מאוד לא טובה", 11% הגדירו אותה כ"לא טובה", 17% השיבו כי היא "לא כל כך טובה", 24% חושבים שהיא "טובה" ורק 12% סבורים שהיא "מאוד טובה".

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD עבור ערוץ 'עכשיו 14', בתאריך ה-6 בינואר 2022, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 528 נדגמים בוגרים (בני 18+) המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.4%+- בהסתברות של 95%.

נפתלי בנט סקר דעת קהל מכון הסקרים דיירקט פולס קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד