י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אזהרת מסע למדינה

צעיר ישראלי נורה ונהרג במהומות בקזחסטן

צעיר ישראלי בן 22 נהרג במהלך השבת בקזחסטן, במסגרת המהומות במדינה. הוא הותיר אחריו את רעייתו ופעוט בן שמונה חודשים בלבד. משרד החוץ פועל להבאתו לקבורה בישראל | המשרד ממליץ לישראלים שלא לטוס למדינה בימים אלה

צעיר ישראלי נורה ונהרג במהומות בקזחסטן
לבן קוג'יאשוילי ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

לבן קוג'יאשוילי, ישראלי בן 22, נהרג בליל שבת מירי בעיר אלמהטי בקזחסטן במהלך המהומות האלימות במדינה.

משרד החוץ, באמצעות המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי ושגרירות ישראל בקזחסטן, עומד בקשר עם הוריו הנמצאים בקזחסטן ומשפחתו בארץ, ומסייע בהעברת הגופה לקבורה בישראל.

לבן התגורר בקזחסטן בשנים האחרונות. משרד החוץ פרסם הודעת ניחומים למשפחה, "משתתפים באבלה הכבד של המשפחה".

אתר Ynet מדווח, כי לבן, אמור היה לחגוג את יום הולדתו ה-22 בעוד שבועיים. הוא עבר עם הוריו לקזחסטן ב-2018, שם החל ללמוד רפואת שיניים. הוא נישא ונולד לו בן בכור ויחיד לפני שמונה חודשים.

עוד דווח ב-Ynet, כי הוריו של קוג'יאשוילי נלקחו לאזור ריכוז גופות במדינה כדי לזהות את גופת בנם, הדבר תואר כ"מחזה מחריד של מאות גופות". לנוכח ההפגנות האלימות במדינה, הופסקו רוב טיסות הנוסעים אליה – ובמשפחה שמתגוררת ברובה באשדוד מנסים להשיג אישור להביא את גופתו לקבורה בארץ בטיסת מטען.

בעקבות המקרה, משרד החוץ מבקש להסב את תשומת ליבו של הציבור לאזהרת מסע שפורסמה ביום חמישי בעקבות המהומות בקזחסטן.

מתאריך 3 בינואר מתקיימות הפגנות בערים שונות ברחבי קזחסטן. במספר ערים, כולל אלמטי ואקטאו ואזור מנגסטאו, נרשמו עימותים אלימים בין מפגינים לבין כוחות המשטרה, שלוו בפציעות ובמעצרים. כתוצאה מכך, בתאריך 5 בינואר, הטילה ממשלת קזחסטן מצב חירום ועוצר לילי בין השעות 23:00-07:00 במספר מוקדים, כולל בבירה נור-סולטן, בעיר ובאזור אלמטי ובאזור מנגסטאו.

משרד החוץ פרסם כי "לאזרחים ישראלים השוקלים להגיע למדינה אנו ממליצים לנקוט משנה זהירות ולהימנע מביקורים לא חיוניים במדינה"

עוד נמסר, "כמו כן, לאזרחים ישראלים השוהים במדינה אנו ממליצים להימנע מהגעה למוקדים של התכנסויות המוניות, להגביל את תנועותיהם ונסיעותיהם, כולל מעבר לעבודה מהבית במידת האפשר ולפעול לפי הנחיות הממשלה וכוחות הביטחון. יש לעקוב אחרי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים".

קזחסטן מהומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד