י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יעיל אבל לא מספיק

כמה אחוזי הגנה מעניק החיסון לשפעת

לאחר הידבקות הילדה המחוסנת בשפעת ואשפוזה במצב קשה בבית החולים מבהירים הערב במשרד הבריאות: "חיסוני השפעת נותנים בד"כ הגנה של 50-60%" | בשלב זה אין עדות כי עונת השפעת הנוכחית חמורה יותר בעוצמתה מהעונות הקודמות של השפעת 

כמה אחוזי הגנה מעניק החיסון לשפעת
אילוסטרציה צילום: unsplash

ברקע הפרסום ביום שישי כי פעוטה בת שנה וחצי מאושפזת במצב קשה כשהיא מורדמת ומונשמת, לאחר שנדבקה בשפעת, זאת על אף שחוסנה נגדו בחודש נובמבר האחרון - מזכירים הערב (מוצאי שבת) במשרד הבריאות כי החיסון נגד השפעת יעיל, אך לא מספק הגנה מוחלטת. 

"חיסוני השפעת נותנים בדרך כלל הגנה של 50-60%", מסרו הערב במשרד הבריאות, "לכן ישנה חשיבות להתחסנותם של אנשים רבים ככל האפשר", לשון ההודעה. בחיסוני השפעת הניתנים בישראל יש ייצוג לארבעת זני השפעת הגורמים לתחלואה בבני אדם בעונות השפעת. 

עונות השפעת שונות האחת מהשנייה. אך בשלב זה, אין עדות לכך שהשפעת חמורה יותר בעוצמתה מעונות קודמות שבהן הייתה פעילות שפעת. יש להדגיש כי בעונת 2020-2021 לא הייתה פעילות שפעת ממשית בישראל

כמו כן, אין בשלב זה עדות לכך שיש יותר מקרים באוכלוסייה בהשוואה לעונות קודמות שבהן הייתה פעילות שפעת. נכון לעת הזו, העונה דומה מבחינת שיעור מקרי תחלואה דמויית-שפעת בקהילה למה שחווינו בשבועות המקבילים של התפרצות השפעת האחרונה בישראל בשנים 2019-2020.

נגיפי השפעת ידועים ביכולת שלהם לעבור מוטציות ולכן הרכב החיסון נקבע מחדש מידי שנה על ידי ארגון הבריאות העולמי.

שפעת חיסון נגד שפעת משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד