י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פאניקה מיותרת?

כמעט 40% מהמאושפזים אינם בגלל הנגיף

האם מערכת הבריאות בבריטניה יוצרת פאניקה מיותרת? קרוב ל-40 אחוז מהחולים הנכללים בסטטיסטיקה היומית של הממשלה על קורונה אולי אושפזו בגלל משהו אחר, כמו רגל שבורה

כמעט 40% מהמאושפזים אינם בגלל הנגיף
אילוסטרציה צילום: pixabay

כמעט ארבעה מכל עשרה חולי קורונה בבתי חולים באנגליה, אינם מטופלים בגלל הנגיף, כך על פי נתונים רשמיים שמדגישים את קלות גרסת האומיקרון.

נתונים שפרסם ה-NHS (ארגון הבריאות הבריטי) מראים שהיו כ-13,000 מיטות תפוסות על ידי חולי קורונה ב-4 בינואר, מתוכן כמעט 4,850 לא היו מאושפזים בגלל המחלה. זה אומר שקרוב ל-40 אחוז מהחולים הנכללים בסטטיסטיקה היומית של הממשלה על קורונה אולי אושפזו בגלל משהו אחר, כמו רגל שבורה כך דווח ה'דיילי מייל'.

חלקם של המקרים המכונים 'מקריים' היה גדול אף יותר בלונדון, שם 45 אחוז מ'חולי קורונה' לא היו בבית חולים בגלל הנגיף. מומחים טוענים שיש סיבה להאמין שהאירועים המקריים ימשיכו לעלות כאשר גרסת האומיקרון מעלה את שיעורי ההידבקות באנגליה לשיאים, כאשר על פי ההערכות אחד מכל 15 אנשים סבל מקורונה בתחילת ינואר.

העלייה במספר האשפוזים המקריים והיעדר כל עלייה אמיתית בטיפול נמרץ מצד חולי קורונה, העניקו לבוריס ג'ונסון את הביטחון, לא להטיל הגבלות בגלל גל האומיקרון.

כזכור בשבוע האחרון פורסמו שורה של מחקרים מצביעים על כך שאומיקרון גורם למחלה פחות חמורה מגרסאות קודמות, מכיוון שהוא נכנס בדרכי הנשימה העליונות ולא בריאות, שם הוא יכול לגרום יותר נזק.

קורונה בריטניה אומיקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד