י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מצבו יציב

פעוט בן 3 טבע בבריכה ופונה לבית החולים

פעוט כבן 3 טבע הערב בבריכה פרטית שבמאחז 'אש קודש' בעמק שילה | הפעוט פונה לבית החולים כשמצבו מוגדר בינוני ויציב | "הפעוט שנמשה מהמים היה בהכרה מעורפלת וסבל מהיפותרמיה" 

פעוט בן 3 טבע בבריכה ופונה לבית החולים
ילד שוחה בבריכה צילום: pixabay

פעוט כבן שלוש טבע הערב (מוצאי שבת) בבריכה פרטית במאחז 'אש קודש' בעמק שילה שבמועצה אזורית מטה בנימין, והובהל לבית החולים הדסה הר הצופים כשמצבו מוגדר קשה ולא יציב, אך בבית החולים העריכו את מצבו מחדש כבינוני ויציב ובהכרה. 

בשעה 19:22 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על פעוט שטבע במועצה אזורית מטה בנימין. "הפעוט שנמשה מהמים היה בהכרה מעורפלת וסבל מהיפותרמיה", סיפר פראמדיק מד"א, חיים חיימסון.

כוחות ההצלה העניקו לו טיפול רפואי ראשוני שכלל חימום, מתן תרופות והנשמה ופינוהו להמשך טיפול בבית החולים.

מבית החולים 'הדסה' נמסר הערב כי "אל חדר מיון ילדים בהדסה הר הצופים פונה ילד בן 3 וחצי כשהוא מונשם ומורדם לאחר שטבע בבריכה בצימר. לאחר הטיפול על ידי צוות רפואה דחופה בילדים, שכלל מתן חמצן ותרופות וחימום הגוף הוטב מצבו, הוא החל לתקשר עם משפחתו. כעת נמצא בהכרה, במצב בינוני ויציב".

לפי נתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים, מאז שנת 2016 טבעו למוות 118 ילדים, 35 מהם טבעו בבריכות. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים מסרה: "בשנים האחרונות אנחנו רואים עלייה בטביעת ילדים בבריכות ביתיות ובצימרים. חשוב להבין שטביעות מתרחשות במהירות ובדממה".

"ילד שטובע אינו יכול לבכות או לקרוא לעזרה ואינו יכול לחלץ את עצמו ממצב המצוקה. אנחנו קוראים להורים אל תגידו לי זה לא יקרה - לא יוצאים לחופשה משפחתית לפני שמוודאים שהבריכה מגודרת עם שער שננעל אוטומטית. בזמן השהייה בחופשה קובעים בכל רגע נתון מבוגר תורן שתפקידו להשגיח על הילדים ולדעת היכן הם נמצאים", הוסיפה סילבינגר.

 

טביעה מועצה אזורית מטה בנימין מד"א שערי צדק אש קודש שילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד