ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
תמרור אזהרה

עשרות צעירים חרדים עצורים בצרפת עקב הבאת צמחים אסורים

חרדים תמימים ממשיכים ליפול בפח ומסכנים את עתידם. מדובר בכמה עצורים בצרפת בעקבות הבאת צמח אסור למדינה. הללו נשלחים על ידי עסקנים מרושעים שיודעים את הסיכון הטמון בכך אך מפתים אותם בטיול שווה או בכסף מזומן בתמורה. "הם אינם יודעים שמדובר במעשה מסוכן"

עשרות צעירים חרדים עצורים בצרפת עקב הבאת צמחים אסורים
נתב"ג. אילוסטרציה צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

על פי החוק הישראלי צמחים כמו עלי גת, מותרים למסחר, ואינשי דלא מעלי מסבכים צעירים תמימים תמורת בצע כסף, שם הצמח מוגדר כחומר אסור, הרב משה לוין מרבני אירופה, המשמש גם כרבה של הז'נדרמריה הלאומית מתריע: "גם אחרי השחרור הם נשארים עם רישום פלילי מגביל של האינטרפול לכל החיים ומוגדרים כסוחרים בכימיקלים מסוכנים".

התקשורת הצרפתית דיווחה לאחרונה כי תפסה 750 ק"ג של צמחים אסורים בעשרת הימים האחרונים במהלך חמש בדיקות ועשרה בני אדם שנעצרו. התקשורת הקפידה להדגיש בהגינות כי בעוד שעלי השיח המדוברים המיועדים ללעיסה אסורים בצרפת כחומר ממכר מסוכן ואסור, בישראל הוא חוקי לחלוטין, מה שמפיל בפח התמימות את הבלדרים הישראלים.

חלק מהנוסעים שהביאו את המזוודות כבר נידונו לחמישה חודשי מאסר ואחרים למאסר על תנאי. בעבר נהגו כוחות הביטחון המקומיים במדיניות סלחנית יותר כאשר היו מגרשים את הנלכדים ישר משדה התעופה חזרה לישראל אולם לאחרונה הוקשחו הנוהלים ומופעלת יד קשה כאשר עשרות צעירים חרדים, שלא הבינו את חומרת המעשה בגלל שהצמחים הממכרים אינם בלתי חוקיים בישראל והם סבורים כי אין כל דופי במעשה, ללא ידיעה כי הם צפויים להסתבך עם החוק הצרפתי למען אחרים המנסים לנצל את טוב ליבם כשמתן שכרו הלא גדול במיוחד בצידו.

הרב משה לוין מרבני אירופה, המשמש גם כרבה של הז'נדרמריה הלאומית, סיפר לעיתון 'יתד נאמן' שהכל החל כאשר קיבל פניות מהורים בישראל שאינם מצליחים ליצור קשר עם ילדיהם שהגיעו לצרפת. הרב לוין המשמש בין תפקידיו הרבים גם כרבה של הז'נדרמריה הלאומית אחד משני כוחות המשטרה הלאומיים כאגף בכוחות המזוינים של צרפת, הפועל בכפיפות משותפת למשרד הפנים ומשרד ההגנה לצורך משימות שיפוטיות, משטרתיות וצבאיות, ומתוקף קשריו הצליח ליצור קשר עם הבנים שמכשיר הטלפון האישי נלקח מהם עקב מעצר.

הרב לוין אמר ל'יתד נאמן': "המדינה שינתה והחריפה את דרכי הפעולה והתגובה והצעירים החרדים נופלים ברשתם של אינשי דלא מעלי המנצלים את תמימותם. הם מפתים אותם במעט כסף ושהייה קצרה, וזו משימה קלה כי הצעירים הללו שזוכים ל"טיול בפריז", אינם יודעים שמדובר במעשה מסוכן כי בישראל החוק איננו אוסר את הצמח והעברתו כך שהם אינם מודעים לפליליותו של המעשה ולסכנה הכרוכה בפעולה התמימה".

במילים נוקבות הוא מתריע כי "יש להזהיר את הצעירים לבל יפלו ברשת הזו וישלמו על כך מחיר יקר, בפרט שתמימות כזו עלולה ללוות אותם כל החיים כי גם אחרי השחרור הם נשארים עם רישום פלילי מגביל של האינטרפול והם מוגדרים כסוחרים בכימיקלים מסוכנים, מה שיאסור עליהם בכל אירופה לפתוח חשבון בנק לצד הגבלות רבות נוספות השמורות לעבריינים. חובה להציב תמרור אזהרה וליידע, בפרט כאשר לא מדובר בפורעי חוק אלא בצעירים תמימים שמסתבכים בתום לב ומחוסר ידע", מתריע הרב לוין. "זה גם עלול לגרום חילול השם, כי הצרפתים אינם יודעים שבישראל זה מעשה חוקי ורואים זאת בעין רעה".

בימים אלו עוסק הרב לוין באיתורם, שחרורם ושיפור תנאי העצורים ע"י המרת המעצר עבודות שירות בקהילה היהודית, כשמדובר בעשרות מקרים של צעירים חרדים והוא מבקש להתריע את הצעירים התמימים.

הברחת סמים הברחת גת צרפת צמחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד