י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שבת של התפשטות האומיקרון

בכל הארץ: מנייני קורונה למאומתים בלבד

האומיקרון שמתפשט בכל הארץ הביא למניינים מיוחדים וגדולים למאומתים בשבת האחרונה, ויש גם שאומתו והגיעו לבתי כנסת עם מסכות. 'בחדרי חרדים' עם כל מה שקרה השבת בבתי הכנסת

בכל הארץ: מנייני קורונה למאומתים בלבד
מנין תפילה ברחוב צילום: Aharon Krohn/Flash90

עקב התפשטות זן האומיקרון וכתוצאה מכך שגם מי שקיבל חיסונים וכבר החלים בגלים הקודמים נדבק עתה שוב גם אם נשמר בצורה קפדנית, התקיימו בשבת האחרונה מנייני קורונה למאומתים בלבד.

כך למשל בשכונת רמת שלמה בירושלים בבית הכנסת המרכזי, הקצו את אולם השמחות למניין למאומתים בלבד עם מודעה מסודרת של זמני התפילות. 

בישיבת מיר ברכפלד הקצו בית מדרש מיוחד כן חדר אוכל למאומתים. 

בנוסף, בעוד ערים ברחבי הארץ הגיעו דיווחים ל'בחדרי חרדים' כי היו בתי כנסת שכל המניין היו חולים ואלו שלא התבקשו שלא להגיע.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי היו מניינים שבהם המאומתים הגיעו עטויים במסכות וכך שאר המתפללים ידעו שהם מאומתים לאומיקרון.

בתוך כך, בעולם הישיבות והכוללים ממשיך זן האומיקרון להתפשט, כך גם בתלמודי התורה יש מחסור של מלמדים למילוי מקום המלמדים שנדבקו. גם בישיבת 'בית מתתיהו' בבני ברק נרשמה התפרצות כאשר ראש הישיבה הגאון רבי ברוך ויסבקר, נדבק בנגיף, לאחר שנדבק כבר בעבר.

כזכור, ביום שישי כתבו גדולי הדור שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין מכתב חיזוק בו קראו שלא לבטל את הלימודים: "כאשר שוב מתרגש עלינו הנגיף המפריע, ועוד צרות רבות ורעות יותר מהרגיל הי"ר, צריכים להתחזק כי התורה מגנא ומצלא יותר מכל ההשתדלויות, וחלילה לבטל הלימודים, וח"ו שלא להדביק אחרים".

קורונה אומיקרון תפילה בציבור תפילה במנין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד