כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ארה"ב בהיכון

חשש עולמי: צבא רוסיה מאיים לכבוש את אוקראינה

100,000 חיילים רוסיים כבר מוצבים בגבול אוקראינה, וההערכות במערב כי בקרמלין מתכננים לצאת למבצע צבאי כבר בשבועות הקרובים

חשש עולמי: צבא רוסיה מאיים לכבוש את אוקראינה
דגל אוקראינה צילום: Pixabay

כוחות רוסיים אדירים מקיפים את אוקראינה, ובכירים במערב חוששים שמבצע צבאי עשוי להתחיל כבר החודש. הצטברות של כוחות רוסיים ליד הגבול עם אוקראינה העלתה חששות בקרב גורמים מערביים ואוקראינים, כי הקרמלין עשוי להיערך לפעולה צבאית משמעותית, אולי פלישה

חיילים, טנקים וארטילריה כבדה נמצאים בעמדות המאיימות להרחיב את הסכסוך במזרח אוקראינה, כמו גם לפתוח חזית חדשה בגבול הצפוני של אוקראינה, קרוב יותר לבירה קייב. כך דווח ה'ניו יורק טיימס'.

לרוסיה יש כיום כ-100,000 חיילים בגבול אוקראינה, לפי גורמים אוקראינים ומערביים. סוכנויות הביון של ארה"ב העריכו כי הקרמלין הכין תוכניות למבצע צבאי הכולל עד 175,000 חיילים שעשוי להתחיל בשבועות הקרובים. אמנם לא ברור אם הנשיא ולדימיר פוטין החליט לפתוח במתקפה, אבל אנליסטים טוענים שרוסיה התערבות צבאית משמעותית באוקראינה.

מחר (שני) ייפגשו נציגים מארצות הברית ורוסיה בז'נבה שבשוויץ לשיחות שמטרתן להפחית את המשבר. פוטין אמר שרוסיה רוצה את מה שהוא מכנה 'ערבויות ביטחוניות', שבין היתר ימנעו מארה"ב ומנאט"ו להתרחב מזרחה לאזורים שהקרמלין מחשיב כחשובים לרוסיה.

ה'ניו יורק טיימס' מציין, כי לפני שתתחיל במבצע צבאי משמעותי, רוסיה תצטרך ככל הנראה לפרוס חיילי מילואים ותשתיות לוגיסטיות, כמו בתי חולים שדה, שנראה כי כרגע לא נמצאים ליד אוקראינה, אך אנליסטים טוענים, כי גורמים אלה יחד עם כוחות נוספים יכולים להיפרס במהירות אם תתקבל החלטה לתקוף.

ארה"ב תומכת באוקראינה, לפני מספר ימים ביידן הזהיר את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מההשלכות הקשות אם מוסקבה תפלוש לשכנתה. "הנשיא ביידן הבהיר כי ארה"ב ובעלות בריתה ושותפותיה יגיבו בנחישות אם רוסיה אכן תפלוש לאוקראינה", אמרה דוברת הבית הלבן ג'ן פסאקי בהצהרה לפני מספר ימים. ביידן גם "אישר מחדש את מחויבותה של ארצות הברית לריבונות ולשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה", הוסיפה.

אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד