כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אחרי שנתיים וחצי

נשיא צרפת הפעיל לחץ ובנו של בכיר אש"ף שוחרר מהכלא

שישה חודשים נמשך המאבק בין ראשי מנגנוני המודיעין המצרי לבין משפחת שעת' ברמאללה ובפריז, על שחרורו ממאסר של ראמי, בנו של ד"ר נביל שעת', בכיר אש"ף ויועצו הקרוב של אבו מאזן, עד להוצאתו מהכלא בסוף השבוע

נשיא צרפת הפעיל לחץ ובנו של בכיר אש"ף שוחרר מהכלא
אילוסטרציה צילום: pixabay

ראמי שעת‘, בנו של בכיר אש"ף ד“ר נביל שעת‘, נחשד בתכנון פיגועים ושוחרר אחרי שנתיים וחצי מהכלא במצרים בעקבות לחץ פלסטיני וצרפתי, כך מדווחת סמדר פרי ב'ידיעות אחרונות'.

ראמי שעת' בן ה-52 ,ראש ארגון החרם על ישראל (BDS) במצרים, שוחרר מהכלא בקהיר, ונשלח לרבת עמון. אתמול עלה על טיסה נוספת, ונחת בפריז. סלין לברון שעת', רעייתו הצרפתייה שגורשה מקהיר במקביל למעצרו של בעלה, מאשימה את ישראל. "גורם מודיעין בכיר בישראל הוא שהעביר מידע לנשיא מצרים א סיסי, שהביא למעצרו של בעלי".

שעת' נעצר בתחילת יולי 2019, כל מאמציו של אביו לבקרו בכלא, עלו בתוהו. שלטונות מצרים הבהירו כי אם ד"ר שעת' יגיע לקהיר הוא צפוי להיות מגורש מנמל התעופה או להיעצר. גם יו"ר הרשות הפלסטינית התערב, וביקש מהנשיא א-סיסי לשחרר את ראמי, אולם פנייתו נתקלה בסירוב חד. כך דווחה סמדר פרי ב'ידיעות אחרונות'.

אשתו סלין יצרה קשר עם לשכת נשיא צרפת עמנואל מקרון, ובשיחה עם א-סיסי, מקרון קיבל תשובה שלילית. שעת' הואשם ביצירת קשר עם חברי תנועת האחים המוסלמים בכוונה לבצע פיגועים בתוך מצרים, ובמקביל תקף את ישראל, כשנבחר ב-2015 למנהל הסניף המצרי של תנועת החרם על ישראל, החדיר לנאומיו רמיזות עבות שקראו לבצע פיגועים נגד חיילים ואזרחים ישראלים.

בסוף השבוע, כאמור, שוחרר שעת' מהכלא, לאחר שחתם כי הוא מסכים לביטול אזרחותו המצרית, אמו הייתה ילידת מצרים, בכתב השחרור הודגש כי שעת' לא יורשה להגיע בעתיד הקרוב לרמאללה לביקור אצל בני משפחתו.

מצרים כלא אשף נשיא צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד