כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ברקע הביקורת הציבורית

ראש הממשלה בנט: "לקראת שבועות קשים; יחולקו בדיקות חינם"

השינוי במתווה הבדיקות בשבוע שעבר הוביל להתנפלות על מלאי הבדיקות הבייתיות ותורי ענק במתחמים: רה"מ נפתלי בנט התחייב הבוקר, כי יסופקו 3 ערכות בדיקה מהירה לתלמידים במהלך הימים הקרובים | בנט סיפר כי הוא קשוב למצוקת הבדיקות: "גם לי יש ארבעה ילדים לבדוק"

ראש הממשלה בנט: "לקראת שבועות קשים; יחולקו בדיקות חינם"
רה"מ נפתלי בנט צילום: Marc Israel Sellem/POOL

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לבעיית הבדיקות שמטרידה הרבה מאוד בתים כיום בישראל ולביקורת הציבורית הקשה אותה הוא סופג בימים האחרונים בעקבות השינוי במתווה הבדיקות וטען "אנחנו מודעים למחסור ולמחירים". 

בנט פתח וסיפר כי "אנחנו מעבירים בשעות אלה מיליון וחצי ערכות לבתי האבות, שם הן הכי דרושות". בנוגע לילדים אמר, "אנחנו קשובים למצוקה של הציבור וגם חיים אותה מקרוב. גם לי יש ארבעה ילדים לבדוק בבית. עבדנו במהלך השבת כדי למצוא פתרונות". 

"אני יכול לבשר שכרגע יסופקו ערכות חינם לתלמידים. כל ילד בישראל - בגני הילדים וביסודי, וגם צוותי הההוראה - יקבלו בימים הקרובים שלוש ערכות בדיקה. דאגנו מבעוד מועד להעביר מלאים לבתי הספר בדיוק בשביל מצב כזה, וכעת נעשה שימוש בערכות הללו כדי להקל נקודתית על הנטל של ההורים", התחייב בנט. 

בנוסף, סיפר ראש הממשלה כי קיימים מגעים עם רשתות הפארם להורדת מחירי הבדיקות וגם "בכוונתנו לפתוח את אפשרות המכירה בארגונים או בחנויות שאינם רק פארם" וטען כי "המחירים ירדו ממילא בעתיד הקרוב מפני שהשוק יוצף במיליוני ערכות שיגיעו לישראל", כך בנט. 

בנט התייחס לתחלואה ואמר: "המצב אינו קל, אני מודע לזה. בכל העולם יש היקפי מאומתים שלא היו כמותם". "למרות ההיערכות שלנו" הוסיף בנט, "תחילת כל גל היא קשה ומסורבלת, קל וחומר בגל של הידבקות המונית כמו האומיקרון".

"אנחנו נערכנו בתרופות, במיטות אשפוז, בהנגשת חיסונים לילדים, בהגנה על האוכלוסייה המבוגרת והחיסון הרביעי, וכעת נדאג גם לבדיקות", התחייב.

לסיום אמר באופטימיות כי "הגל הזה לא יימשך לנצח, אנחנו נעבור כמה שבועות קשים, אבל נעבור את זה ביחד".

 

נפתלי בנט ישיבת הממשלה קורונה אומיקרון בדיקת קורונה בדיקת אנטיגן תלמידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד