י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"יורים בכל מי שנראה לעין"

ניגריה: חמושים רצחו ושרפו מאות אזרחים

חמושים שרפו בתים והשחיתו את גופותיהם של קורבנותיהם בתקיפה בניגריה שבאה כנקמה על תקיפת חיל האוויר של המדינה נגד יעדי טרור. תושב אחד הכפרים אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי החמושים יורים ב"כל מי שנראה לעין"

ניגריה: חמושים רצחו ושרפו מאות אזרחים
חמושים. אילוסטרציה צילום: פלאש90

לפחות 200 בני אדם נהרגו במדינת זמפרה שבצפון-מערב ניגריה בגל התקפות אכזרי של חמושים, לפי ההערכות, ההתקפות הן בתגובה לתקיפות אוויריות צבאיות שהרגו יותר מ-100 חמושים ביום שני האחרון, ואילצו חמושים אחרים לצאת ממקומות המסתור שלהם ביער.

חמושים שרפו בתים והשחיתו את גופותיהם של קורבנותיהם בתקיפה. תושב אחד הכפרים אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי החמושים יורים ב"כל מי שנראה לעין".

התקיפות הן האחרונות בגל התקפות אלימות בצפון מערב ניגריה, שם הממשלה נמצאת זמן רב במלחמה עם מספר קבוצות פשע מקומיות שהיא תיארה כ"שודדים". כנופיות אלו הן רשתות מתוחכמות של פושעים הפועלים על פני שטחים גדולים, לרוב גונבים בעלי חיים, חוטפים אזרחים ודורשים תמורתם כופר והורגים את המתעמתים איתם.

ביום שישי דווח בניגריה כי יותר מ-100 בני אדם נהרגו על ידי חמושים באזור, לאחר שכ-300 חמושים רכובים על אופנועים הגיעו לתשעה יישובים בין שלישי לחמישי בלילה.

אידי מוסא, תושב אחד הכפרים, אמר לסוכנות הידיעות AFP כי התוקפים גנבו גם "כ-2,000 ראשי בקר". כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי קבוצות חמושות נוטשות מקומות מסתור באזורים מיוערים בתגובה להתקפות ממשלתיות מתמשכות נגדם, במקום זאת נעות לעבר החלק המערבי של מדינת זמפרה.

בהצהרה שפרסם נשיא ניגריה מוחמדו בוהארי, הוא התחייב שהממשלה לא תוותר במאבקה מול החמושים. "הרשו לי להרגיע את הקהילות הנצורות הללו ולניגרים אחרים שהממשלה הזו לא תפקיר אותם לגורלם כי אנחנו נחושים יותר מתמיד להיפטר מפורעי החוק הללו", אמר בוהארי. "ההתקפות האחרונות על אנשים חפים מפשע על ידי השודדים הן מעשה של ייאוש של רצח המוני, בגלל לחץ בלתי פוסק מצד כוחות הצבא שלנו", הוסיף.

ניגריה טבח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד