י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
מחלוקת בצמרת הממשלה

בנט ולפיד דורשים להעניק פיצויים; ליברמן מתבצר

במהלך סופ"ש התגלעה מחלוקת בין בנט ולפיד לשר האוצר ליברמן באשר למענקים לעסקים. בעוד בנט ולפיד מאיצים בשר האוצר לקדם מענק מהיר לעצמאיים, שר האוצר מחכה לנתונים

בנט ולפיד דורשים להעניק פיצויים; ליברמן מתבצר
ליברמן/בנט/לפיד צילום: חיים צח, לע"מ

עם הזינוק התחלואה נוצר מצב של ׳סגר שקט׳ כפי שמכנים אותו בעלי העסקים, נתונים כלכליים מראים על ירידה דרסטית במנין הישראלים שפוקדים את מרכזי הקניות, כפי שניתן לראות מנתוני השימוש באשראי בהשוואה לשבוע ושבועיים אחורה.

בממשלה טרם העניקו פיצויים לעצמאים שסובלים מהמצב, וכן להורים שנאלצים להפסיד ימי עבודה לאחר שילדיהם בבידוד או אף מאומתים לקורונה והדבר הוביל לעימות בצמרת הממשלה.

בסוף השבוע האיצו ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, בשר האוצר אביגדור ליברמן לגבש מתווה פיצויים לעצמאים ולהורים, אלא שעד כה ליברמן מתעקש להמתין עוד מעט.

היום (ראשון) אמר שר האוצר ליברמן בתדרוך לעיתונאים כי "תהיה עזרה ממוקדת לעסקים שנפגעו עקב הנסיבות, אך לא תהיה חלוקת מתנות לכל עבר. לא יהיה שוחד אלקטורלי".

ליברמן קבע כי תפקידו הוא לשמור על "הקופה הציבורית ועל המשק במצב טוב", וטען כי "סיימנו את שנת 2021 במצב הרבה יותר טוב מאשר בשנה טרום קורונה ב-2019 בכל הפרמטרים".

מענקים אביגדור ליברמן נפתלי בנט יאיר לפיד פיצוי בעלי עסקים תשלום פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד