כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מצפה לפגוש במשלחת

ניצול משבר בני הערובה יפתח בשביתת רעב בשיחות בווינה

ניצול משבר בני ערובה באיראן בשנת 1979, יפתח בשביתת רעב בסמוך למקום בו נערכות שיחות הגרעין בווינה | לדבריו, ישנם לפחות ארבעה בני ערובה אמריקאים וכן עוד מספר אזרחים אירופאים ובריטים המוחזקים כיום באיראן

ניצול משבר בני הערובה יפתח בשביתת רעב בשיחות בווינה
בארי רוזן צילום: Iran international / מתוך הטוויטר שלו

בארי רוזן, ניצול משבר בני הערובה באיראן בשנת 1979, יפתח בשביתת רעב במקום שיחות הגרעין של איראן בווינה אוסטריה, כדי למשוך תשומת לב לבני ערובה שבידי טהראן.

רוזן, אחד הדיפלומטים האמריקאים שהוחזקו כבני ערובה באיראן במשך 444 ימים (מנובמבר 1979 עד ינואר 1981) אמר לרשת Fox News ביום ראשון כי על הקהילה הבינלאומית לוודא שלא יחתמו הסכם אלא אם כן כל בני הערובה המוחזקים על ידי הרפובליקה האסלאמית של איראן, ישוחררו.

"אני נוסע לווינה בשבוע הבא לערוך שביתת רעב למען בני הערובה האלה. אסור לשכוח את בני הערובה", אמר בן הערובה לשעבר, והדגיש שהם ובני משפחותיהם נמצאים בצער רב.

בארי רוזן היה אחד מ-52 אמריקאים שהוחזקו כבני ערובה במשך 444 ימים על ידי איראנים שהסתערו על שגרירות ארה"ב בטהרן לאחר שקואליציה של איסלאמיסטים ומפגינים אחרים הדיחה את השאה של איראן ב-1979.

לדבריו, ישנם לפחות ארבעה בני ערובה אמריקאים וכן עוד מספר אזרחים אירופאים ובריטים המוחזקים כיום באיראן, וקבע כי "הם בני אדם, לא קלפי מיקוח". בני הערובה הללו הם איראנים עם אזרחות כפולה, הם נעצרו באיראן כאשר הגיעו לביקור מולדת, איראן עצרה אותם בטענות שונות של ריגול, אך משפחותיהם טוענות כי הם נעצרו כקלפי מיקוח מול המערב, איראן דורשת מהמערב לשחרר כספים שמוקפאים בתמורה לשחרור בני הערובה.

ערוץ הטלוויזיה Iran international מדווח, כי הוא הביע תקווה כי יפגוש את המשלחת האיראנית וכן את השליח המיוחד של ארה"ב לאיראן רוברט מאלי בווינה.

רוזן, שהיה נספח העיתונות בשגרירות איראן ב-1979, אמר כי הסכם הגרעין הוא הסכם פוליטי המסתמך על אמון בין שני הצדדים, והדגיש כי אף אחד לא יכול לסמוך על ממשלת איראן בגלל דיפלומטיית בני הערובה שלה, שכן "היא לוקחת בני ערובה במשך יותר מ-41 שנים, והיא לוקחת בני ערובה ברגע זה".

איראן בן ערובה בני ערובה שביתת רעב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד