כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מחקים את האיראנים

האמריקאים פנו לחיזבאללה לשיחות ישירות - חיזבאללה סירבו

‏העיתון הלבנוני אל-אח'באר המזוהה עם ארגון הטרור חיזבאללה, עם ידיעה מסקרנת הבוקר - האמריקנים העבירו מסר דרך מתווכים, כי הם מעוניינים בערוץ תקשורת: "רוצים לדבר אתכם ישירות". אך בחיזבאללה סירבו | הניסיונות באים בכדי למצוא פתרון למשברים בהם נמצאת לבנון

האמריקאים פנו לחיזבאללה לשיחות ישירות - חיזבאללה סירבו
לוחמי חיזבאללה משקיפים לישראל צילום: Basel Awidat/Flash9

‏העיתון הלבנוני אל-אח'באר המזוהה עם חיזבאללה, מדווח כי האמריקנים העבירו מסר לחיזבאללה דרך מתווכים, "רוצים לדבר אתכם ישירות". אך בדומה לאיראנים, גם בחיזבאללה סירבו, ומדברים רק דרך מתווכים.

בדיווח נאמר: "בתקופה שבה בעלות בריתה הלבנוניות של וושינגטון מנהלות מערכה נגד ההתנגדות (חיזבאללה), מתווכים העבירו הודעה מהממשל האמריקני להנהגת חיזבאללה בבקשה לתקשורת ישירה, על מנת לדון בתיקים לבנוניים שונים. הארגון הודיע למתווכים על דחייה מכל צורה של תקשורת עם האמריקאים".

בדיווח נוסף נאמר, כי "התייחסות פוליטית בכירה (בלבנון) אמרה כי נעשו לאחרונה ניסיונות רציניים מצד ארה"ב לפתוח ערוץ תקשורת ישירה עם הנהגת חיזבאללה", כדי לקיים משא ומתן בין האמריקאים לארגון, "זה המפתח לפתרונות למשברים בהם נמצאת לבנון", נאמר, אך "חיזבאללה דחה כל סוג של תקשורת ישירה עם האמריקאים".

בדומה לחיזבאללה, גם הנציגים האיראנים לא מקיימים שיחות ישירות מול מקביליהם האמריקאים בשיחות הגרעין בווינה - אוסטריה. עם פתיחת השיחות בחודשים האחרונים, הודיע משרד החוץ האיראני כי לא יהיה מוכן לקבל שינויים מההסכם המקורי שנחתם בשנת 2015, וכל השיחות בין ארה"ב לאיראן, מתנהלות דרך צד שלישי.

חיזבאללה איראן ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד