כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מחפש עבודה?

דרושים עובדים: כמות אדירה של משרות פנויות בישראל

מספר המשרות הפנויות בישראל בדצמבר 2021 עומד על 141,037 | הלמ"ס מעדכן היכן קיימות משרות פנויות ובאילו תחומים | כל הנתונים

דרושים עובדים: כמות אדירה של משרות פנויות בישראל
חרדי בלשכת התעסוקה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

שיעור המשרות הפנויות בחודש דצמבר האחרון עמד על 4.91% - 141,037 משרות פנויות בישראל. כך עולה מנתוני סקר משרות פנויות שפורסם היום (שלישי) על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

מסיכום שנת 2021 של הלמ"ס, עולה גם כי מספר המשרות הפנויות בסך אוכלוסיית הסקר היה כמעט פי שניים ממספרם בסוף שנת 2020.

כמו כן, הגידול במספר המשרות הפנויות (כל חודש לעומת קודמו) במחצית הראשונה של שנת 2021 היה גבוה, ולאחר מכן התמתן עד ליציבות בחודשיים האחרונים.

בסיכום השנה צוין גם כי במחוז תל אביב חלה עלייה חדה במספר המשרות הפנויות ברבעון הרביעי של שנת 2021 והוא הגיע לכ-43 אלף משרות פנויות, לעומת 19 אלף ברבעון הרביעי של שנת 2020 (שבחלק מחודשיו היה סגר).

מהסקר עולה גם כי בהשוואה למצב הביקוש לעבודה לפני משבר הקורונה, ניתן לראות שחלה עלייה, ברבעון האחרון של שנת 2021, במספר המשרות הפנויות בכלל משלחי היד (למעט בוני בתים ובנאים).

כך גם, במספר המשרות הפנויות של מפתחי תוכנה חלה עלייה של 94% בהשוואה לאומדן זה טרם המשבר. ניתן לראות שמספר המשרות הפנויות במשלח יד זה גבוה מהאומדן טרם המשבר כבר בסוף שנת 2020.

צוין כי גם מספר המשרות הפנויות של מלצרים מצביע על עלייה של 65% לעומת האומדן טרם המשבר.

יצוין כי סקר משרות פנויות הוא מקור המידע העיקרי על מספר המשרות הפנויות בישראל, והוא נערך באופן שוטף על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה משנת 2009. אוכלוסיית הסקר כוללת עסקים עם 5 משרות שכיר ויותר.

האומדנים החודשיים של מספר המשרות הפנויות ואחוז המשרות הפנויות מופקים החל מנובמבר 2017 לפי מודל סטטיסטי, ולכן לא ניתן לבצע השוואות לנתונים בפרסומים הקודמים. המודל הסטטיסטי נבנה במטרה לנכות טעויות דגימה הנובעות מהמבנה המיוחד של הסקר.

האומדנים חושבו על כלל סדרות הנתונים, ולכן לא ניתן לבצע השוואה לנתונים בפרסומים קודמים.

נתוני תעסוקה משרות פנויות למ"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד