י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
סערת הסדר הטיעון

בכיר באקדמיה: משפט נתניהו היה בלוף מההתחלה ועד הסוף

ד"ר למדעי המדינה באונ' הפתוחה מותח ביקורת קשה על הפרקליטות וטוען כי משפט נתניהו היה "בלוף מההתחלה ועד הסוף". "מכתב אישום של מיליארד וחצי לכמה חודשי עבודות שירות, זה דבר שצריכה לקום עליו ועדת חקירה".

בכיר באקדמיה: משפט נתניהו היה בלוף מההתחלה ועד הסוף
מנדלבליט ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סוגיית הסדר הטיעון בין נתניהו לפרקליטות מעוררת סערה פוליטית משמאל ומימין - בעד ונגד, משה ברנט, ד"ר למדעי המדינה ולהיסטוריה באוניברסיטה הפתוחה, מציג גישה ייחודית באקדמיה ויוצא נגד הסדר הטיעון, כיוון שלדבריו "המשפט הזה היה בלוף מההתחלה ועד הסוף".

ד"ר ברנט, שוחח עם דוד ורטהיים ואראל סג"ל ב-103FM ומתח ביקורת קשה על הפרקליטות. "נתניהו יעשה את מה הוא יעשה, אנו כציבור לא מקבלים את עסקת הטיעון מפני שאנחנו, אני מדבר כאילו בשם הציבור לכאורה, אנחנו חושבים שהמשפט הזה היה בלוף מההתחלה ועד הסוף, לא לגיטימי ולכן אין מה לעשות עסקאות טיעון. מנדלבליט הוא בעמדה לעשות עסקת טיעון? הוא בעמדה להתפטר ולעמוד למשפט, לדין. הוא לא יכול לעשות עסקת טיעון על מה אנחנו מדברים? צריך לדבר עליהם", פתח ד"ר ברנט את דבריו.

ד"ר ברנט אמר כי הוא מאשים את היועמ"ש מנדלבליט, "בתפירת תיקים לראש משלה מכהן, לא ברור מה קרה כאן. פורר התראיין הבוקר ואמר שהפרקליטות עברה מכתב אישום של 10 לכתב אישום של 1. כל המשפט צריך להתבטל, הוא יצא לדרך כדי להפיל ראש ממשלה מכהן, לכן כל התוצאות שלו לא מעניינות אותי. אחרי שנבטל את המשפט ותוצאותיו ונעשה ועדת חקירה, רוצים להגיש נגד נתניהו כתב אישום בדברים אחרים? שיגישו. צריך לבטל אותו לחלוטין. כל מה שהם קוששו בדרך הוא לא מעניין אותי כרגע.

"הטענה שלי פשוטה", מסביר ד"ר ברנט, "הדבר יצא לדרך כדי להדיח ראש ממשלה. מכתב אישום של מיליארד וחצי לכמה חודשי עבודות שירות, זה דבר שצריכה לקום עליו ועדת חקירה".

ברנט מאשים את התקשורת: "היא גיבתה את כל הסיפור הזה. האירוע לא יכול היה להתרחש אלמלא הערוצים הצפון קוריאניים האלה 11,12,13 שגיבו את הקונצרט הזה כל הזמן".

משפטו של בנימין נתניהו אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד